Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkaya, Aklime
dc.contributor.authorTuna, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-05T09:12:13Z
dc.date.available2021-05-05T09:12:13Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/580056
dc.description.abstractBu araştırma; Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi, Sınıf i Türkçe Öğretmenliği II. sınıfta eğitim alan geç adölesan kız öğrenci grubunun Kendi Kendine [eme Muayenesini(KKMM) öğrenmelerinde akran eğitimi modelinin etkirligini değerlendirmek amacıyla yan deneysel olarak planlanmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak katılan 15 öğrenci, araştırmacı tarafından KKMM Eğitim programına alınarak, akran eğitimcisi olarak yeterlilik kazandırılmıştır- Araştırmada akran eğtimcilerinin her biri; üniversite kampüsünde akranı olan 10 öğrenciye KKMM Eğitim fogramım uygulayarak 1 50 öğrenciye ulaşılmıştır. Öğrencilerin Tanıtıcı Bilgi Formu araştırmacı tarafından oluştum [muştur. Araştırmada, laurer'in (1997) geliştirmiş olduğu KKMM Bilgi Değerlendirme Fora ıu I ve II, KKMM ygulama Becerisini Değerlendirme Formu, KKMM Düzenli Uygulama Durumunu değerlendirme Formu kullanılmış, formlar 100 puan üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırma îrilerimn değerlendirilmesinde; `İki Eş Arasındaki Farkın Önemlilik Testi`, `İki Ortalama arasındaki Farkın Önemlilik Testi`, `Mc Nemar Testi`, `Pearson Korelasyon Analizi` kullanılmıştır. Öğrencilerin KKMM eğitimi öncesi bilgi puan ortalamaları 43,00(: =11,74), eğitimden bir ifta sonra bilgi puan ortalamaları 88,16(±8,15)'dır. Bilgi puan ortalamak m arasında anlamlı bir ırk vardır (p <0,05). Öğrencilerin KKMM eğitiminden üç hafta sonra bilgi puan ortalama ilan 86,85(±9,69)'dir. eğitim öncesi ve eğitimden üç hafta sonra bilgi puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark vardır p<0,05). Öğrencilerin KKMM'ni eğitim öncesi düzenli yapma durumu %1 5,66'ken, eğitim sonrası j 66'ya yükseltilmiş, aralanndaki fark anlamlı bulunmuştur ( p< 0,05). Öğrencilerin eğitim sonrası KKMM'ni uygulama becerisi puan ortalamaları 1,50 (±7,25)' dir. KKMM'ni uygulama becerisi puan ortalamaları ile eğitimden üç hafta sonra bilgi ian ortalamaları arasındaki ilişki yüksek düzeydedir (r=0,70). Sonuç olarak; üniversite öğrencilerinin kendi kendine meme muayenesini öğrenmelerinde oran eğitimi modelinin etkili olduğu belirtilebilir. Anahtar Kelimeler : Kendi Kendine Meme Muayenesi, Özdeşim ve Sosyal Etkileşim, kran Eğitimi Modeli, Hemşirelik
dc.description.abstractThis research has done as a semi-experimental research to measure the effect of peer education model for teaching Breast Self Examination (BSE) to Buca Educational Faculty of Departments of Primary School Education, Science Education, Turkish Language and Teaching late adolescent women students in Dokuz Eylul University. 15 volunteer students has been teached by researher about KKMM program, so they have got peer instructor experience. In this research, each instructor has teached KKMM program other 10 students, so 150 students has taken this program. Demographics Data of Students has investigated by researcher. In this investigation, Maurer's (1997) BSE Education Form I and H, BSE Utilization Form, BSE Regular Utilization Form has been used. These forms have been evaluated and then the supplied data have been analysed with `Independent Samples T Test`, `Paired Samples T Test`, `Mc Nemar Test`, `Pearson Correlation Analyse`. Before education, students' BSE knowledge point mean was 43,00 (±11,74), on the contrary, the mean point reached to 88,16(± 8,15) after education. As it seems that there is a significant differences between the results. (p<0,05). Students' BSE knowledge point mean was 86,85(± 9,69) after three weeks education. There is a significant differences between before education and three weeks later education of BSE knowledge point mean (p<0,05). Students before education of BSE regular utilizition 2,66 %, after education of BSE regular utilization 66%. There is a significant differences (p<0,05). Students' BSE skill utilization point mean was 91,50(± 7,25) after three weeks education. There is a significant relation between after education of BSE skill utilization point mean and three weeks later education of BSE knowledge point mean(p<0,05). As a result, a peer education model for teaching BSE to university women students has been found effective. Key Words: Breast Self Examination, Identity Formation and Social Relations, Peer Education Model, Nursing )£&>;>??en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin kendi kendine meme muayenesini öğrenmelerinde akran eğitimi modelinin etkinliğinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe effect of a peer education model for teaching breast self examination to university women students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentCerrahi Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid118021
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid115633
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess