Show simple item record

dc.contributor.advisorMalkoç, Mehtap
dc.contributor.authorAkin, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-05T09:12:03Z
dc.date.available2021-05-05T09:12:03Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/579964
dc.description.abstractÖZET 10-12 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL UYGUNLUK Fizyoterapist FATMA AKİN Giriş : Endüstrileşme ve teknikte ilerleme çocuklar ve gençlerde sedanter aktivitelere harcanan zamanın artmasına neden olmaktadır. Amaç: Çalışma 10-12 yaş grubu öğrencilerde fiziksel uygunluk düzeyini saptamak, cinsiyet, fiziksel ve sedanter aktivite alışkanlığı, beslenme alışkanlığı ve sosyoekonomik durumun fiziksel uygunluk üzerindeki etkilerini değerlendirmek amacıyla planlandı. Gereç ve Yöntem: İzmir'de Balçova Yusuf Uz İlköğretim Okulu'na devam eden 10-12 yaş grubundaki 105 erkek, 88 kız toplam 193 öğrenci çalışmaya dahil edildi. Çocukların fiziksel ve sedanter aktivite alışkanlığı, beslenme alışkanlığı ve sosyoekonomik durumu ile beden eğitimi dersinin işlenişi anketlerle belirlendi. Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesinde `EUROFİT ve FİTNESSGRAM Test Bataryaları` kullanıldı. Verilerin analizi, SPSS 10.0 programı kullanılarak, bağımsız gruplarda t testi, ANOVA Varyans Analizi ve Pearson Korelasyon Analizi ile yapıldı. Bulgular: Yaş grupları arasında, vücut kompozisyonu değerleri karşılaştırıldığında, boy ve vücut ağırlığı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanırken (p<0.05), Beden Kitle İndeksi, Vücut Yağ Oranı % ve Bel-Kalça Oranı açısından anlamlı bir fark bulunmadı (p>0.05). Cinsiyetin fiziksel uygunluk üzerine etkileri değerlendirildiğinde, kız öğrencilerde Vücut Yağ Oranı % ve subskapula, suprailiak bölgelerindeki deri kıvrımı ölçümleri anlamlı derecede yüksek bulundu (p<0.05). Kızlarda otur-uzan testi sonuçları anlamlı derecede yüksek belirlenirken, erkeklerde ise 20 m mekik koşu testi, Maksimal Oksijen Tüketimi (V02max), modifiye pull-up ve dikey sıçrama test sonuçları anlamlı derecede daha yüksek saptandı (p<0.05). Yaşın artmasıyla birlikte flamingo denge ve dikey sıçrama test performansları ile anaerobik güç ölçümü anlamlı oranda artarken, V02max anlamlı ölçüde azaldığı belirlendi (p<0.05). Televizyon izleme, video ve bilgisayar oyunları oynama gibi sedanter aktivite alışkanlığı yüksek seviye olan grupta Beden Kitle İndeksi, Vücut YağOranı %, Bel-Kalça Oranı değerleri anlamlı olmayan derecede yüksek bulundu (p>0.05). Bununla birlikte beslenme alışkanlığı yetersiz olanlarda boy uzunluğundaki artışın anlamlı olduğu belirlendi (p<0.05). Yeterli düzeyde fiziksel aktivite alışkanlığı olan grupta, 20 m mekik koşu testi, V02max, modifiye pull-up, mekik ve dikey sıçrama testi sonuçları yetersiz olan gruba göre anlamlı ölçüde yüksek olduğu saptandı (p<0.05). Fiziksel aktivite alışkanlığı yeterli olanlarda Vücut Yağ Oranı %'nin anlamlı olarak daha düşük olduğu görüldü (p<0.05). Sosyoekonomik durumu iyi olan grupta dikey sıçrama testi ve aerobik güç ölçümü sonuçları anlamlı olarak daha fazla bulundu (p<0.05). Sonuç: Fiziksel uygunluk, 10-12 yaş grubu öğrencilerde beslenme alışkanlığı, fiziksel ve sedanter aktivite alışkanlığı ile sosyoekonomik faktörlerle değişim gösterebilmektedir. Anahtar Kelimeler: Fiziksel uygunluk, fiziksel aktivite, beslenme alışkanlığı, sosyoekonomik durum, çocuk
dc.description.abstractSUMMARY PHYSICAL FITNESS IN STUDENTS AGED 10-12 YEARS P.T. FATMA AKIN Introduction: The growing up in industry and technology caused for increasing of time wasting of sedentary activities between children and adolescent. Purpose: This study was planned to determine physical fitness level, in students 10-12 aged, to investigate the effect of gender, the habits of physical and sedantary activity, habits of nutrition and socioeconomic status on physical fitness. Material and Method: Totally 193 children between 10 and 12 years old were included in this study. They were student of primary school of Balçova Yusuf Uz in İzmir. The habits of sedantary and physical activity, nutrition style and socio-economic status, and physical education programs were evaluated with the questionnaires. The physical fitness was evaluated by using `EUROFIT and FITNESSGRAM Test Batteries `. It was used independent sample t tests, ANOVA varians analysis and Pearson correlation analysis by using SPSS 10.0 for windows. Results: On comparing values of the body composition between the groups of ages, it was determined that there was a significant difference according to the weight and height of the children (p<0.05). However, there wasn't a significant differences in body mass index, the percentage of body fat (%) and waits-to-hip ratio (p>0.05). It was found that the skinfold thickness at the subscapula and suprailiac site, percentage of body fat (%) was significantly higher in girls (p<0.05). It was determined that the results of sit-and -reach test were significantly higher in girls. In addition, 20 m shuttle run tests, VC^max, pull-up and straight jump tests results significantly higher in boys (p<0.05). As the increasing of the age, the performance on the flamingo balance test, straight jump test, and the anaerobic power were increased, the V02max was decreased significantly (p<0.05).It was found that the children who had high level of sedentary activity habits body mass index, percentage of body fat (%), waist-to-hip ratio were significantly higher, but this was not significant (p>0.05). At the some time it was seen that the group who had inadequate nutrition were taller than the other (p<0.05). The 20 m shuttle run, VC^max, pull-up, curl-up and straight jump tests were found significant higher in the group which there was adequate physical activity habits than the other group (p<0.05). The percentage body fat (%) was significantly high in the group.which there was adequate physical activity habits (p<0.05). The results of the straight jump test and aerobic power were significantly higher according to the socio-economic status, which groups was well (p<0.05). Conclusion: The physical fitness may show differences depending on habit of nutrition, physical activity and socio-economic factors between the groups of 10-12 aged students. Key Words: Physical fitness, physical activity, nutrition habits, socio-economic status, childrenen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFiziksel Tıp ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysical Medicine and Rehabilitationen_US
dc.title10-12 yaş grubu öğrencilerde fiziksel uygunluk
dc.title.alternativePhysical fitness in students aged 10-12 years
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid136398
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132299
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess