Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Eyyup
dc.contributor.authorSürmeli, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-03T15:48:00Z
dc.date.available2020-12-03T15:48:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57961
dc.description.abstractBu çalışma, kuramsal anlamda ülkelerin/devletlerin uluslararası alanda kamularayönelik faaliyetler yürütürken dikkate alınması önemli olan bilgiler için geniş birperspektif sunmaktadır. Uluslararası kamuları etkilemek için yürütülen faaliyetlerin birülke/devlet tarafından yürütülmesi konusu ele alındığında kamu diplomasisi kavramıkarşımıza çıkmaktadır. Kamu diplomasisi, bir ülkenin/devletin farklı ülkelerinvatandaşlarını etkileme amacını taşımanın yanında söz konusu ülkelerin/devletlerinresmi mercilerini de etkileme amacını taşımaktadır. En geniş tanımıyla kamudiplomasisini, bir ülkenin/devletin uluslararasında kamuları farklı aktörler aracılığıylaçeşitli yöntem ve teknikler, çalışmalar/faaliyetler ve araçlar ile etkileme çabaları olarakdeğerlendirmenin yanı sıra söz konusu ülkenin uluslararasında olumlu imaj ve itibarasahip olma çabaları olarak da değerlendirmek mümkündür. Kamu diplomasisi,uluslararası alanda farklı ülkelerin vatandaşlarını etkileme hususunda bir ülkeye/devleteçeşitli avantaj ve alternatifler sağlamaktadır. Resmi dış ilişkiler ve dış politikaların yanısıra uygulanan kamu diplomasisi faaliyetleri, söz konusu ilişki ve politikalarınyürütülmesinde ve başarıya ulaşmasında önemli bir rol almanın yanında ülkelerinuluslararası imaj ve itibarına, ekonomik gücüne vb. önemli katkılar sağlayabilmektedir.Söz konusu faaliyetlerin kamulara aktarılma sürecinde araçsal olarak önemli bir yeresahip olan dijital platformlar, halkla ilişkilerde önemli bir konu olan çift yönlü simetrikiletişime elverişliliğinden dolayı uluslararası kamular ile etkili iletişime geçmek içinönemli katkılar sağlamaktadır. Bu anlamda dijital platformların etkili bir iletişimolanağı sunması için diyalojik iletişim prensipleri (Kent ve Taylor, 1998: 326-330) iledonatılması büyük önem taşımaktadır.Çalışmanın araştırma bölümünde ise G20 ülkelerinin kamu diplomasisifaaliyetleri, ilgili faaliyetlerin sosyal medya platformlarından önemli bir yere sahip olanFacebook ve Twitter'da (G20 ülkelerinin dışişleri bakanlıklarının resmi hesapları) nicelolarak görünümleri ele alınmakta ve söz konusu sosyal medya platformlarının diyalojikiletişim kuramı (Kent ve Taylor, 1998)'na uygunlukları ölçülmektedir.Anahtar Kelimeler: Diplomasi, Yumuşak Güç, Kamu Diplomasisi, Diyalojikİletişim, G20 Ülkeleri, Dışişleri Bakanlığı, Sosyal Medya, Facebook, Twitter.
dc.description.abstractThis study provides a broad perspective for the information that is important toconsider in the theoretical sense of countries/states when conducting public activities inthe international arena. The concept of public diplomacy emerges when it is consideredthat a country/state conducts activities to influence international public. Publicdiplomacy has the aim of influencing the citizens of different countries of acountry/state as well as affecting the official authorities of those countries/states. In itsbroadest sense, it is possible to evaluate public diplomacy as an effort to influence thepublic of a country/state internationally through various actors, methods and techniques,studies/activities and tools, as well as efforts to have a positive image and reputation inthe country in question. Public diplomacy provides a number of advantages andalternatives to a country/state in influencing the citizens of different countries in theinternational arena. In addition to official foreign relations and foreign policies, publicdiplomacy activities have an important role in the execution and success of theserelations and policies, as well as the international image and reputation of countries,economic power and so on. Can provide significant contributions. Digital platforms,which are instrumentally important in the process of transferring these activities to thepublic, make important contributions to effective communication with internationalpublic institutions due to the availability of bi-directional symmetrical communicationwhich is an important issue in public relations. In this sense, it is of great importancethat digital platforms are equipped with dialogical communication principles (Kent andTaylor, 1998: 326-330) in order to provide effective communication opportunities.In the research part of the study public diplomacy activities of G20 countries,quantitative views of the related activities on Facebook and Twitter (official accounts ofthe foreign ministries of G20 countries) which have an important place in social mediaplatforms and are measured the compatibility to dialogical communication theory (Kentand Taylor, 1998) of relevance social media platforms.Keywords: Diplomacy, Soft Power, Public Diplomacy, Dialogic Communication,G20 Countries, Ministry of Foreign Affairs, Social Media, Facebook, Twitter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleG20 ülkelerinin kamu diplomasisi faaliyetleri ve diyalojikiletişim düzeyleri: Facebook ve twitter örneği
dc.title.alternativePublic diplomacy activities and dialogic levels of G20countries: The example of facebook and twitter
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10190336
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594872
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess