Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Özlem
dc.contributor.advisorTütüncü, Özkan
dc.contributor.authorİnceboz, Tonay
dc.date.accessioned2021-05-05T09:10:56Z
dc.date.available2021-05-05T09:10:56Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/579392
dc.description.abstractSon yıllarda hizmet sektöründe müşteri beklentilerini dikkate alan yöntemleri geliştiren kuruluşların, rakiplerine göre avantaj elde ettiği açık olarak görülmektedir. Bu avantajı sağlamada en önemli yaklaşımlardan biri toplam kalite anlayışını kurum kültürüne yaymakla mümkün olmaktadır.Zamanla kalite uygulamalarını standart hale getirmek için çeşitli standartlar, ödüller ve akreditasyon kriterleri geliştirilmiştir. Bunlardan özellikle sağlık sektöründe uygulananlar, ISO (International Standardization Organization) 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Standardı, EFQM (European Foundation for Quality Management) ve JCI (Joint Commission International) olup, bu alanda JCAH ( Joint Commission on Accreditation of Hospitals), JCAHO (Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organization) gibi organizasyonlar oluşturulmuştur. Ayrıca, sağlık kuruluşlarındaki tıp laboratuvarlarındaki Kalite ve Yeterliliği için ISO 15189:2007 (Tıbbi Laboratuvarların Akreditasyonu) Kalite Yönetim sistemi geliştirilmiştir.Bu tezin amacı; DEÜ Hastanesi Merkez Laboratuvarının, Toplam Kalite Yönetimi çerçevesinde ISO 15189: 2007 Akreditasyon sürecinde hangi aşamalardan geçildiğini, kısıtların neler olduğunu, iyileştirmelerin nasıl yapıldığını ve görünür hale getirebilmek için hangi belirteçlerle sürecin işleyişinin nasıl izlendiğini ortaya koymaktır. Akredite olmak isteyen bir laboratuvarın, akreditasyon sürecinde hangi yolları izlemesi, neler yapılması gerektiğini bilimsel ölçütlerle aktararak, diğer akredite olmak isteyen laboratuvarlara ışık tutmak araştırmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır.
dc.description.abstractIn recent years, it seems clearly that institution those innovate the methods considering primarily client demands are advantageous comparing with the others. To achieve this advantage, one of the most important approaches is spreading the understanding of total quality management over the institutions.In times, to standardize the applications of quality, criteria for rewards and accreditation were developed. Among these, ones applied into the heath care systems are ISO (International Standardization Organization) 9001:2008 Quality Management System Standards, EFQM (European Foundation for Quality Management) and JCI (Joint Commission International). An organization such as JCAH (Joint Commission on Accreditation of Hospitals) and JCAHO (Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organization) has been constituted in this field. In addition, ISO 15189:2007 has been developed for quality and accreditation of the medical laboratories in medical field.The aim of this thesis is to zoom in ISO 15189: 2007 accreditation process of Central Laboratory in DEU Teaching Hospital by condensing on the phases of the process, restrictions during the process, determining the ways for improvements and the indicators of the improvements during the process. By doing so, we wish to shed a light on this obligatory but difficult process and to guide to the other laboratories willing to be accredited.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleSağlıkta kalite uygulamaları ve ıso ISO 15189:2007 (Tıbbi Laboratuarların Akreditasyonu) akreditasyon uygulamalarının öncesi ve sonrası karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe quality in healthcare organizations application; (Medical laboratory ISO 15189:2007) before and after comparison of accreditation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlıkta Kalite Geliştirme ve Akreditasyon Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid349613
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid242258
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess