Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzen, Üstün
dc.contributor.authorÇalişir, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-03T15:47:13Z
dc.date.available2020-12-03T15:47:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57918
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sosyal medyada geçirdikleri zaman ile yalnızlık durumları arasındaki ilişki, SONTUS ölçeği alt faktörlerinden Rahatlama ve Serbest Dönem, Akademik Dönem, Sosyal Aktivite Dönemleri, Strese Bağlı Dönem ve Kullanım Motivasyonları boyutlarıyla araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini 189'u kadın, 239'u erkek olmak üzere toplam 428 gönüllü üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Üniversite öğrencilerinin yalnızlık seviyelerini ölçebilmek UCLA Yalnızlık Ölçeği, sosyal medyada geçirdikleri zamanı ölçmek için SONTUS Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24.00 paket programından yararlanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla Çoklu Lineer Regresyon analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda üniversite öğrencilerinin Rahatlama ve Serbest Dönem, Akademik Dönem ve Strese Bağlı Dönemlerde sosyal medyada geçirdikleri zaman ve onların yalnızlık seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu ancak, Sosyal Aktivite Dönemleri ve Kullanım Motivasyonları ile sosyal medyada geçirdikleri zaman ve yalnızlık seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı bulgulanmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin yüksek düzeyde sosyal medya kullanıcısı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the university students' time spent on social media and their loneliness was investigated with the dimensions of Relaxation and Free Period, Academic Period, Social Activity Periods, Stress-Related Period and Usage Motivations, which are sub-factors of SONTUS scale.The sample of this study consists of 428 volunteer university students, 189 of whom are female and 239 of which are male. In order to measure the loneliness levels of university students, UCLA Loneliness Scale SONTUS Scale and Personal Information Form prepared by the researcher were used to measure the time they spend on social media. SPSS 24.00 package program was used for data analysis. Multiple linear regression analysis was used to reveal the relationship between the variables. As a result of the analyzes, it was determined that there was a statistically significant relationship between the time spent on social media and the loneliness levels of university students in Relaxation and Free Period, Academic Period and Stress-Related Periods. However, it was concluded that there was no statistically significant relationship between the time spent on social media and the loneliness levels of university students in Social Activity Periods and Usage Motivations. It was also determined that university students are high level social media users.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sosyal medyada geçirdikleri zaman ile yalnızlık durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between university students' time spent on social media and loneliness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-24
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmLoneliness level
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmSocial networks
dc.identifier.yokid10226290
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559374
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess