Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetintaş, Halit Buluthan
dc.contributor.authorKoçak, Müberra
dc.date.accessioned2020-12-03T15:46:26Z
dc.date.available2020-12-03T15:46:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57877
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin medya okuryazarlık algılarının bazı değişkenlere göre ölçülmesidir. Araştırmada öncelikle nitel veriler toplanıp değerlendirilmiş sonrasında ise nicel verilerden elde edilen bulgular oluşturulmuş hipotezler ile karşılaştırılmıştır.Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Erzurum il merkezinde yapılmıştır. Araştırma devlet okullarında yapılmıştır. Anaokulu ve ilkokullarda çalışan toplam 146 okul öncesi öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Öğretmenlere Aykut Özel tarafından geliştirilen `Medya Okuryazarlığı Algı Ölçeği` uygulanmıştır.Ölçekten elde edilen veriler sorulan değişkenlere göre hipotez buldurmaya yönelik olan Anova ve t testi ile sınanmıştır. Verilerin çözümlenmesi sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin medya okuryazarlık algıları `katılıyorum` düzeyinde çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Medya Okuryazarlığı, Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Öğretmeni
dc.description.abstractThe aim of this study is to measure media literacy perceptions of preschool teachers according to some variables. In the research, qualitative data were first collected and evaluated, and then the findings obtained from the quantitative data were compared with the previously established hypotheses.The research was conducted in Erzurum city center in 2018-2019 academic year. The research was conducted in public schools. A total of 146 preschool teachers working in kindergartens and primary schools formed the sample of the study. `Media Literacy Perception Scale` developed by Aykut Özel was applied to the teachers.The data obtained from the scale were tested with Anova and t test for finding hypothesis according to the variables asked. As a result of the data analysis, the preschool teachers' media literacy perceptions were found to be `egree`. It was concluded that the age of the teachers affected the media literacy perception scores.Keywords: Media Literacy, Preschool Education, Preschool Teachers'en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin medya okuryazarlığı algıları üzerine bir inceleme: Erzurum ili örneği
dc.title.alternativeAn investigation of preschool teachers' perception of media literacy: Case of Erzurum province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-10
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10097833
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618269
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess