Medya estetiği ve geleceğin projelendirilmesi
dc.contributor.advisor | Atay, Simber R. | |
dc.contributor.author | Tumay, Sadik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:36Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575873 | |
dc.description.abstract | ÖZET Medya Estetiği gerçekliğin ekonomik, politik, kültürel, estetik dönüşümünün bir agorası olması ve bunun toplumsalın projeksiyonunu içermesi, nitel ve nicel taraftarıyla gözlemlenebilen sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Medya kelimesinin etimolojik kökeninin yol açtığı panaromanın genişliği göz önünde bulundurulduğunda çok taraflı disipliner özellikler taşımaktadır. Estetik ise gerçekliği dönüştürmenin yaratıcılık düzlemidir. Zamanımızda teknoloji bu dönüştürmeyi, analitik olabilirliklerinin içinde medya organizasyonuna dahil ederek, medya estetiğinin ortaya çıkma sebeplerinden biri olmuştur. Medya belirleyici bir üretim alanı olması dolayısıyla ekonomi politik sistemdir. Böylece üretim biçiminin, yönetim biçimini tayin edici klasik kuralı, zamanının şartlarına uygun olarak medya tasarımıyla son derecede ilintilidir. Medya tasarımları, zamanın kipleri arasında dolaşılmasına müsait yapısıyla hem artı değer üretmekte, hem de geleceği projelendirici vizyona meşru zemin yaratmaktadır. Medya Estetiğinin, geleceği projelendirmede ki boyutunun bu anlamda analiz edilmesi ve tanımlanması zaruri yeti ortaya çıkmaktadır. Teknik koşulların oluşturduğu olanaklar çerçevesinde, coğrafyalar üstü konumuyla medya estetiği global dünya dilinin iletişimini sağlayan, makro bir tasarımdır. Tasarımın evrenselliğinde, insanlığın ortak kodlarını barındıran mitolojinin belirleyici bir beslenme kaynağı oluşturduğu görüşündeyiz. Medya Estetiği ayrıca yaşama bakış açılarının modern söylemlerini ortaya koymaktadır. Popülerleştirilebilen bir tasarım olarak felsefesini kitlelerle olan tecimsellik bağlantılarıyla rejenere edebilecek liberal esnekliğe sahiptir. Bu yönleriyle medya estetiğinin kuratörleri, sıradan kapitali temsil eden burjuvazi değildir. Bunlar geleceği projelendirme yetisine sahip, illüzyon mühendislerinin olasılıklarını realize edecek düzlemlere yatırım yapmaktan kaçınmayan gelecekçilerdir. Mc.Luhan'dan sonra klasik iletişim kuramlarıyla açıklanamayacak derecede yaratıcılık sınırlarının zorlanması nedeniyle, estetik projenin entelektüelleri bile şaşkına çeviren stratejiler uygulaması medya estetiği nosyonunun ne kadar avangard olduğunu göstermesi açısından önemlidir.Geleceğin optimismine inanan bu sürekli devrimciliğin replikasının sürdürülebilirliği, post kapitalist ekonomi politiğin estetiğinin, yaratıcılık kriterleri dolayısıyla mümkündür. Bu belirlemelerin ışığı altında, Turkcell ve Telsim firmalarının reklam stratejileri gereği iki farklı reklam örneği üzerinden medya estetiğinin biçimlenişi ve geleceği projelendirici tasarımları analiz edilmiştir. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Being a certain kind of agora of economical, political and cultural aesthetic tranformation of the reality and including the projection of social, the aesthetic of media has brought to light some results that can be observed together with qualitative and quantitative sides. Considering the range of panorama that the ethimological root of the word `media` gave rise to, it concludes multilateral disciplinary characteristics. Aesthetics, as for, is a plane of creativeness level that tranforms the reality. Technology, also, has inserted this transformation into the organization of media in its analytical possibilities. Media is an economic, political system due to being a determining production field. The classical rule that the way of production defines the way of goverment is extremely related to the representation of media in accordance with the conditions of time. Media produces residual value by its representations and its suitable construction for recirculating among time modalities on the one hand, it creates a legal ground for the vision that represents the future on the other, it is necessary that the dimension of the aesthetic of media which represents the future is analyzed and defined in the sense concerned. In the frame of the possibilities composed by technical conditions, the aesthetic of media is a macro representation with its over-geographies situation that provides a conmunication language for global world. We have tried to reveal the universality of the representation thraogh its feeding from the mytology that includes common codes of humanity. The aesthetic of media, also, formalizes the ideology of repdoduction since it put forward for consideration the modern discourses of new viewpoints to life. As a representation that will popularize all of the modern witties the aesthetic of media has liberal ambiguity that can degenerate its own philosophy through its commercial connections. Together with all these aspects, the curators of the aesthetic of media are not the bourgeoisie that represents common capital. They are the futurists but avoid investing on the planes that can carry out the possibilities of the illusion engineers who have the ability of the representation of the future. VIIIts application of the strategies that surprise even the intellectuals of the aesthetic represantation awing to compelling of the limits of creativeness to the extent that can not be explained by classical communication theories after Mc. Luhan, is important on the part of showing how much the notion of the aesthetic of media is avant-garde. It is not possible that the replica of the constant revolutionism which believes the optimism of the future promises a tragic future. It is only possible by means of the criteria of creativeness of the aesthetic that belongs to the technological capitalist economy-politic of the rational thaught. In the light of the determinations involved, the formalization of the aesthetic of media and its representations projecting future have been analyzed through two different advertisement samples in accordance with the advertising strategies of two companies, Turkcell and Telsim. VIII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Medya estetiği ve geleceğin projelendirilmesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Ideology | |
dc.subject.ytm | Media | |
dc.subject.ytm | Television | |
dc.subject.ytm | Mc Luhan, Marshall | |
dc.subject.ytm | Television advertisements | |
dc.subject.ytm | Advertisements | |
dc.subject.ytm | Aesthetics | |
dc.identifier.yokid | 125821 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122628 | |
dc.description.pages | 209 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |