Show simple item record

dc.contributor.advisorÇekil, Cengiz
dc.contributor.authorÇakir, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:36Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:36Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575865
dc.description.abstractÖZET Kil, insanın yaradılışı ile ilişkilendirilen, insanlığın her aşamasına tanıklık eden ve katkıda bulunan bir malzemedir. Kil ve kil mineralleri birçok bilim dalının, sanatın ortak çalışma alanlarından olmuştur. Seramik ve heykel sanatının temel malzemelerinden kil, biçimlendirmeye uygunluğu açısından her dönem tercih edilmiştir. Yapılan uygulamaların ilk malzemesi de kildir. Çalışmalarla ilişkilendirilmesi adına, geleneksel heykelde büst, figür, kompozisyon, form gibi heykelin temel elemanlarına değinilmiştir. Kilin kalıcılığını sağlamak için pişirmek ya da başka bir malzemeye aktarmak gerekir. Bu amaçla, çalışmalarda da uygulanan terrakota ve bronz döküm tekniklerine yer verilmiştir. En eski dönemlerden beri kullanımı incelendiğinde, teknik gelişmelerin ve malzeme çeşitliliğinin en yoğun yaşandığı günümüzde bile, kilin ve imkânlarının genişliği görülür. VI
dc.description.abstractSUMMARY Clay is the material that connected with humans creation, and that has been witnessed to every rank of humanity and has been helped it. Clay and the minerals of clay have been common studying areas of many science branches and art The main material of arts of ceramic and sculptor, clay, have been preferred every term, because at its appropriate for forming. The material of applications that had been made is clay too. For connecting it with woks, it had been touched on the main elements of sculptor like, bust at traditional sculptor, figure, composition. For obtaining ciays a sting, it have to be baked or it have to be transferred to another material. The techniques terracotta and casting had been placed and applicated at woks. As if we examine its usage carefuuly, from the most ancient times, in the developments of techniques and the growing of the sort of the materials, it have been seen the width of the clay and its possibilities today.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKil heykel ve bir sergi
dc.title.alternativeModelling with clay and an exibition
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHeykel Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmClay
dc.subject.ytmCeramic materials
dc.identifier.yokid125785
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid122623
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess