Soyut ve soyutlama bağlamında 1980 sonrası batı resim sanatında yeni yaklaşımlar
dc.contributor.advisor | Sağlam, Mümtaz | |
dc.contributor.author | Gürelli, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:35Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575857 | |
dc.description.abstract | ÖZET 1980'lerin, öncesi ve sonrası için devrim niteliğinde bir kırılma noktası olduğunu söylemek büyük bir iddia olacaktır. Fakat, dönemin yüzyıl içerisindeki son periyot olma özelliği nedeniyle, geleceğe dair önemli ipuçları barındırdığı söylenebilir. 1980 sonrası, soyut sanata doğru tarihsel bir çerçeve yapılması için, Greenbergçi düşünceden itibaren olan gelişmeler araştırmanın çıkış noktasıdır. Teknolojik gelişmeler, düşünsel akımların yarattığı özgür ortam, sanatın modernist kurallardan kurtulmasında önemli bir rol oynamıştır. Özellikle toplumsal yapının özgürlükçü düşünce hareketlerinin etkisiyle, yaşama yön veren dinamikleri sanata da yöneltmesi, Avangart hareketin doğal çıkış esaslarını oluşturmuştur. Bu da sanatçıların deneysel çalışmalara ağırlık vermesini sağlamıştır. 1980 sonrası, batıda soyut sanat bağlamında çalışan sanatçılar, genellikle Soyut Dışavurumcu ve geometrik sanatın etkisini hissetmişlerdir denebilir, ancak yinede özgün çıkış arayışları, her zaman değişimin olumlu ya da olumsuz sürekliliğini sağlamıştır. Avrupa ve Amerika arasında gidip gelen, yeniden üretim modeli, 1990'lara doğru uç minimalist eğilimlerle, kavramsala yönelmiştir. Yüzyılın sonuna gelindiğinde, artık soyut sanattan ziyade sadece sanattan bahsetmek daha doğru olabilir. Disiplinler arası sınırlar, sanat yapmak adına belirleyici konumlarını yitirmişlerdir. Hem toplumsal, hem de sanatsal açılımlar, yeni bir yüzyıla girerken hedeflerini saptamak adına önemli bir yol kat etmişlerdir. Doğal bir evrim olarak değerlerin ölümü, yeni değerlerin doğuşunu müjdelemektedir denebilir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT It shall be a big claim that mentioning the 1980's were breaking point for before and after. But if the period sums up with it's property of being last period of 20th century situation, it can be tell that 1980's have important indications relating to future. Developments from Greenbergian ideas are the begining of investigation for making historical frame to abstract art after 1980. It's important that developments in technology and ideal trends created liberal background for art to breaking the modernist rules. Specially the social structure aims that build the dynamics of life with the liberlistic ideal movements, towards it's power to art and this is the way that the Avangard movement starts. This factor turns the artist's works as an experimental. The western abstract artists, who were worked after 1980, ussualy felt the influence of abstract expressionism and geometric art. But the searchs for original way-out continued and changed the way to positive or not On the thin line beneath Europe and America, in 1990's tendencies turned to conceptual and minimalistic re-production ways. It's more trully that towards to the 20th century, just talk about art and instead of the abstraction or abstract art. The borders between disciplines were not the subject matters for an art work. Social and artistic ascensions in the begining of a new century, proceed in the name of the aim. Dying of trends as a natural evolution, annunciates the rising of new trends. VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Soyut ve soyutlama bağlamında 1980 sonrası batı resim sanatında yeni yaklaşımlar | |
dc.title.alternative | New appoaches relating to abstract and abstaction after 1980's western painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Abstract painting | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Western painting art | |
dc.subject.ytm | Abstraction | |
dc.subject.ytm | After 1980 | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 136591 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130197 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |