Tiyatroya ve sahne tasarıımına yaklaşımı ve uygulamalarıyla Pamela Howard
dc.contributor.advisor | Mutlu, Deniz | |
dc.contributor.author | Tunç, Efter | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:32Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575828 | |
dc.description.abstract | ÖZET Tarihi süreci içerisinde kökeni Antik Yunan ve Roma dönemine uzanan sahne tasarımı, Rönesans dönemi ile birlikte mimarinin ve sahne yapılarının gelişimi ile ilerleme sürecine girer. 19. Yüzyılda gelişen teknolojiden yararlanan Gordon Craig ve Adolphe Appia'nın ışığın en önemli görsel anlatım etmeni olduğunu savunmalarıyla sahne tasarımının dekoratif bir süsleme sanatı olmadığı ortaya çıkmıştır. 20. Yüzyılda Breht'in epik tiyatro anlayışı ile sahne tasarımcısı Caspar Neher'in çalışmaları yönetmen-sahne tasarımcısı, ekip çalışma anlayışının önemini ortaya koyar. Sahne tasarımcısı tiyatroda görsel yönetmendir. Sahne tasarımı günümüzde sahnenin bütün optik görünümünün görsel estetiğini belirleyen konuları ifade etmekte kullanılır. Profesör Pamela Howard sahne tasarımını görüntü dramaturjisi olarak tanımlar. Görsel ve edebi sanatların tüm etmenlerini kullanan sahne tasarımı, sahne metninin üç boyutlu görsel yazımıdır. Yunanca Sceno-grafika'dan gelen scenography teriminin sahne alanının yazımı anlamına gelmesinden ve anlamı daha iyi ifade ettiğinden dolayı, bu terimi Prof. Howard kullanmayı daha uygun bulur. 1954-1959 yılları arasında Birmingham Sanat Koleji ve Slade Güzel Sanatlar okulundan mezun olduktan sonra İngiltere, Fransa ve Polonya'da birçok önemli tiyatroda ünlü yönetmenlerle çalışmıştır. 1960 yılında İngiliz Sanat Konseyi bursu ile Polonya'da akademik çalışmalar yapmıştır. İngiltere'de Royal Shakespeare Company, English Touring Theatre, Royal National Theatre, Glasgow Tramway Theatre'de tasarımlar yapmıştır. Merkezî Londra Central Saint Martins Sanat ve Tasarım Koleji olan, Uluslarası Avrupa Scenography MA merkezlerinin kurucusu ve yöneticisidir. Uluslarası birçok Üniversitede dersler vermektedir. Prof. Howard, scenography alanında yaptığı çalışmaları ve uygulamaları ile uluslararası bir otorite olarak kabul edilir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The history of the scenography goes back to the Ancient Greek and Rome. It developed during the Renaissance with the new architecture and stage constructions. By the development of technology in 19th century Cordon Craig and Adolphe Appia claimed that light is the most important visual narrating element so it became obvious that scenography is more than decorative arts. In the 20th century the cooperation of Brecht in epic drama and stage designer Caspar Neher is a very good example for a director - stage designer's work. Scenographer is the visual director of the theater. Today, scenography is used to explain all aspects determining the visual aesthetics of the optic view on the stage. Professor Pamela Howard defines scenography as the visual dramaturgy. Scenography which uses all the elements of visual and literary arts is the 3D visual writing of the script. The term scenography comes from Greek word Sceno-grafica and means the written form of the space which Prof. Howard prefers to use to in order to give the meaning better. After graduating from Birmingham Art College an Slade Fine Arts School between 1954-1959 she has worked with many important directors in Enland, France and Poland. In 1960 she got schlarship of English Art Council and had academic researches in Poland. She had scenographic designs for Royal Shakespeare Company, English Touring Theatre, Royal National Theatre, Glasgow Tramway Theatre in England. She is the founder and director of London Central Saint Martins Arts and Design College, International Europe Scenography MA center. Prague Quadrennial Scenofest director. And Prof. Howard is giving lectures at many international universities. Prof. Howard, is accepted as an international authority with her applied researches and practices in scenography. VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Tiyatroya ve sahne tasarıımına yaklaşımı ve uygulamalarıyla Pamela Howard | |
dc.title.alternative | Pamela Howard: Her approach and practices to the stage design and theatre | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Howard, Pamela | |
dc.subject.ytm | Stage design | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.identifier.yokid | 137475 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130227 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |