1990`lı yıllarda dijital fotoğraf olanakları ve estetik sorunları
dc.contributor.advisor | Atay, Simber | |
dc.contributor.author | Güçkiran, S. Gamze | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:26Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575779 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüz elli yıl boyunca kimyasal fotoğraf, sunumun güvenilirliği anlamında ayrıcalıklı bir konuma sahipti ancak ortaya çıkan sayısal görüntüleme teknolojileriyle birlikte bu konum sorgulanmaya başlandı. Bu tez, sayısal görüntü teknolojilerinin sunmuş olduğu sonsuz manipülasyon olanaklarını ve bu olanakların fotografik vizyon üzerindeki etkilerini iki ana bölümde inceler. Konvansiyonel kurgular başlıklı birinci bölüm, fotoğraf tarihinden ve resim tarihinden verilen öncü isimlerle manipülasyon sürecini başlangıç yıllarından itibaren değerlendirmeye alır ve kullanımının ardında yatan nedenleri sorgular. Dijital kurgular başlıklı ikinci bölüm ise, sayısal görüntüleme teknolojilerinin özelliklerini ve konvansiyonel yöntemlerle arasındaki farklılıkları tanımlar. Bu yeni vizyonun potansiyel problemlerini, medyadan verdiği örneklerle ortaya koyar ve önerilen çözüm yollarını tartışır. Tezin üçüncü bölümü ise dijital platformda eserler veren iki sanatçının; Alessandro Bavari ve Maggie Taylor'ın çalışmalarını inceler. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT For a century and a half, chemical photography had a privileged status of truthful representation of reality, but with advent of digital imaging technology, this status is challenged. This thesis examines the endless possibilities of manipulation with digital imaging technology and it's consequences within the photographic vision in two main chapters. The first chapter, named Conventional Fictions, examines the manipulation from the early days, focusing on some pioneer names in photography and painting history and questiones the reasons behind these processes. The second chapter, named Digitial Fictions, examines the digital imaging technology's properties and defines the differences between the conventional methods, tries to show this new vision's potential consequences with examples from media and discusses suggested solutions. Thesis' third chapter examines two digital platform artists' works namely Alessandro Bavari and Maggie Taylor. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | 1990`lı yıllarda dijital fotoğraf olanakları ve estetik sorunları | |
dc.title.alternative | Digital photography possibilities in the 1990s and its aesthetic problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Manipulation | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Digital photography | |
dc.identifier.yokid | 137448 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130254 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |