Venedik maskları ve seramik malzeme ile uygulamalar
dc.contributor.advisor | Dilbaş, Lale | |
dc.contributor.author | Küçük, Defne | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:21Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575737 | |
dc.description.abstract | ÖZET Venedik'te 13. ve 18. yüzyıllar arasında, yaklaşık beş yüz yıl boyunca devam eden mask takma geleneği, uygarlık tarihi kapsamında alışılagelmişin dışındaki seyriyle kayda değer bir olgudur. Neredeyse her kültürde karşımıza çıkan mask, belki de dünyanın hiçbir yerinde bu denli tutku ve coşku ile kullanılmamıştır. Mask, yüzyıllar boyunca Venedik karnavalının simgesi haline gelmekle birlikte günlük yaşamda da kullanılan vazgeçilmez bir nesneye dönüşmüştür. Venedikli için mask takmak, bireysel mahremiyeti korumak ve maskın ardına gizlenerek olabildiğince özgür davranmak anlamını taşımaktaydı. Toplumun sosyo-kültürel yapısı ve karnaval olgusu, Venedik usulü maskelenme geleneğini şekillendiren etkenlerdi. Buna bağlı olarak bireylerin benimsedikleri sosyo-psikolojik tutum ise, geleneğin sürmesinin esas nedeniydi. 1797'de bölgenin Fransız egemenliğine girmesiyle, siyasi yönetim ve toplumsal yaşam tarzı değişti. Mask takmak ve karnaval yasaklandı. Böylece, mask sanatı son buldu. 1979'dan itibaren karnavalın yeniden kutlanmaya başlamasıyla, mask sanatı canlandı, masklar eski önem ve değerlerine kavuştular. Güçlü ve zengin plastik ifadeleriyle Venedik maskları, günümüz karnavalının da simgesi olmaya devam etmektedirler. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In Venice, between 13th and 18th centuries, the use of masks remains one of the mankind's notably eccentrick practices. Masks almost have been worn in every culture but perhaps never with such fanatic and passionate way as in Venice. Masks have been become hallmark of The Carnival of Venice and necessary object of daily life. For Venetians, use of masks were meaning for individual intimacy and behaving as freely as possible behind it. Social and culturel structure of the society and The Carnival's concept were the reasons of the forming of the tradition in Venice. On the other side, the socio-psychological attitude of the people was the main cause that the tradition lasted for centuries. In 1797 with the French domination, according to changings the government and the social life, use of masks and The Carnival was prohibited. Though, mask making is ended. In 1979, Venetian Carnival came back, mask making was born again. Finally, masks have obtained their-own innovative importance and value. Venetian masks- with their strong and influential expressions-are the symbol of today's modern carnival. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Venedik maskları ve seramik malzeme ile uygulamalar | |
dc.title.alternative | Venetian masks and the applications by the use of ceramic material | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Ceramic materials | |
dc.subject.ytm | Masks | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.identifier.yokid | 160532 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145292 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |