dc.contributor.advisor | Çelenk, Semih | |
dc.contributor.author | Uzgören, Sedef | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:19Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575715 | |
dc.description.abstract | ÖZET Drama, varolduğundan bu yana her yer ve zamanda, kendini yenileyerek geliştirmiştir. Tiyatro sanatının içinden çıkan drama, içinde barındırdığı öğelerle, sahnede olduğu kadar, sahne dışında da sınırsız yaratı zemini oluşturmuştur. Taklidi, sözü, hareketi temel alan drama, eğitimden sağlığa birçok alanda kendini var etmeyi başarmıştır. Canlandırma eylemi, taklit, söz, hareket, mimik, jest gibi kavramlarla sağlanmaktadır. Bu unsurlar, tiyatro sanatında da yer almasına rağmen, dramadakf kullanım amaçları farklıdır. Kullanıldığı alanlara göre farklı biçimler ve isimler almıştır. Yaratıcı drama, psikodrama, sosyo-drama, role-play ve eğitimde drama kavramlarının oluşumunu, biçimlenmesini sağlamış ve bunların kullanan alanlarında belirleyici unsur olmuştur. Sosyal yaşamın birçok unsurunda (eğitim, iş, okul, aile) kendine güvenen, yaratıcı, kişiler arası ilişkileri güçlü bireyler yetişmesini sağlamıştır. Drama, yabancı dil eğitiminde etkili bir yöntem olarak bilinmektedir. Dramanın kendine özgü yapısı, eğitimin birçok alanında, dramayı etkili kılmıştır. Toplumların kendilerini var etmelerinde, dil en önemli unsurdur. Drama çok etkili ve çekicidir. Çünkü, doğal ve farklıdır. Temeli harekete dayanan dramanın öğeleri, farklı alanlarda, farklı amaçlarla işlevsel olarak kullanılabilmektedir. Böylece drama, kendini hep yenilemiş ve insanlığın gelişimine paralel olarak gelişmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Starting with the existence of it, drama has come to today renewing itself at all times and places. As it taken form out of theatre art, drama has produced an unlimited ground of creation out of the stage as well as on the stage, with the elements that it contains. Being based on imitation, speech and movement, drama has succeeded in forming its existence in areas from education to health. Animation can be achieved by concepts like imitation, speech, movement, mimic and gesture. Although these concepts are involved in theatre, too, the aims for the use of them are different in drama. It has provided the formation and conformation of creative drama, psychodrama, socio-drama, role-play and drama in education and has been a determining element in their areas of use. In many elements of social life (education, work, school, family) it has contributed to the formation of self-confident and creative people with strong interpersonal relations. Drama is known as an effective method in language education. The original structure of drama has made it influential in many areas of education. Language is the most important element for societies to keep their cultures alive and for inviduals to have beter communication. Drama is so effective and attractive. Because it is natural and different. The elements of drama which is based on movement, can be used effectively in different times and for different purposes. So drama has always been renewing itself and developing parallel to the development of humanity. VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Yabancı dil eğitiminde dramanın rolü | |
dc.title.alternative | The role of drama in foreign language education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 181211 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162137 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |