Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, İsmail
dc.contributor.authorBilgen, Muhammet
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:17Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:17Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575701
dc.description.abstractÖZET Dünya üzerinde çeşitli tarihlerden günümüze ulaşan çok sayıda tarihi eser vardır. Bu eserler yapıldıkları dönemlerdeki düşünce yapısı ve yaşam tarzı hakkında ip uçları verirler. Yani geçmiş ile bugün arasında köprü oluştururlar. Onların bu görevlerini gelecekte de devam ettirebilmeleri için korunmaları ve bakımlarının yapılması gerekmektedir. Mimarisinden süslemesine ve kullanılan malzemeye kadar yapıldığı donemin teknik, süsleme, mimari özelliklerini gösteren ve düşünce yapışma şahitlik eden tarihi eserlerin koruma ve onarımları ancak bilinçli müdahaleler ile gerçekleştirilebilir. Bu da alanında uzmanlaşmış bilinçli kişilerin bir arada çalışmaları ile mümkün olur. Yapının bütün sorumluluğu bir alanda uzmanlaşmış kişi veya kişilere bırakılamaz. Bu mantık çerçevesinde çalışmanın konusu belirlenmiş ve İzmir Şadırvan Camii Şadırvanın sıva üstü bezemeleri araştırmanın içeriğini oluşturmuştur. Şadırvan ve süslemelerinin belgeleme çalışması yapılmış ve bozulmaların modern malzeme ve tekniklerle onarım önerileri sunulmuştur. `İzmir Şadırvan Camii Şadırvan Süslemelerinin Restorasyon Projesi` adlı Yüksek Lisans tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde camii ve şadırvanı hakkında vakıf kayıtlarında yer alan bilgilerin yanı sıra kaynaklardan faydalanılarak tarihi bilgi verilmiştir. ikinci bölümde ön araştırma ve belgeleme çalışmaları yer almaktadır. Şadırvanın daha önce geçirdiği restorasyonlar, süslemelerdeki bozulmalar ve süslemelerin dönem, teknik ve renk özellikleri gibi konular araştırma ve gözlemler sonucu kaydedilmiş, yapılması gereken çalışmalar saptanmaya çalışılmıştır. Bunun yanı sıra süslemelerin bugünkü durumu fotoğraf ve çizimlerle belgelenmiştir.Üçüncü bölümde saptamalar ve öneriler yer almaktadır. Bütün bu veriler ışığında saptamalar yapılmış, bu saptamalar ve elde edilen bilgiler ışığında fotoğraf ve çizimler kullanılarak, modern malzeme ve tekniklerle onarım önerileri sunulmuştur. Araştırma yöntemi olarak bilimsel yöntem, tarihi yöntem, karşılaştırma yöntemi ve teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda süslemelerin restorasyonu için hazırlanan projede karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların çözümlerine değinilmeye çalışılmıştır. Çizim yapılırken dikkat edilecek hususlara dikkat çekilmiştir. Yapıya gerçekleştirilecek müdahale iyi bir belgeleme çalışması sonucunda, uzmanlar tarafından hazırlanan projeler ile, yine alanında uzmanlaşmış kişilerce yapılmalıdır. Yeterli denemeler yapılarak kullanılabilirliği ve müdahale edilen yapıya uygunluğu kanıtlanan malzemeler kullanılmalı ve teknolojinin getirilerinden doğru bir şekilde faydalanılmalıdır. vi
dc.description.abstractAbstract There are many historical structures present all over the world. These structures provide clues about the thoughts and life style in the time period that they had been made. They also form a bridge between the past and the present. They must be protected and maintained in order them to continue their mission in the future. t Conservation and restoration of historical buildings which reflects the technical, decorative and architectural characteristics of time period that they have been constructed and its thought structure, from their architecture to decorations and materials used, is only possible by conscious interventions. These activities can be carried out by professionals who are specialized in their branches. The responsibility of the structure is not obliged to specialized professionals. In this logical frame, the subject of the study is determined as over-surface decorations of the fountain of îzmir Şadırvan Mosque. The documentation of fountain and decorations has been completed and repair suggestions using modern techniques have been presented. The master degree thesis study named `İzmir Şadırvan Mosque, Fountain decorations Restoration Project` consists of three parts. In the first part, historical information about the fountain and mosque is provided from foundation records and other sources. In the second part, pre-research and documentation work is presented. The restorations that the fountain has received, defects on decorations, and subjects like time period, technical and color characteristics are recorded as a result of researches and observations. The work that should be carried out are tried to be determined. In addition, the present conditions of the decorations are documented by photographs and drawings. VllThe determinations and suggestions were given in the third part The determinations have been made under the light of all these data. Photographs, drawings, suggestions the repairment with modern materials and techniques were also presented. Scientific, historical, comparison methods and techniques have been used as research methods. In the conclusion of the study, problems encountered in the restoration t project of the decorations and solutions to these problems were mentioned. The Basic points during the drawing also were pointed out. The processes that shall be applied to the structure must be carried out as a result of fine documentation, with projects designed by specialists, and again by individuals specialized in their branches. Materials, that their usability is proved by sufficient experiments, must be used and technology must be appropriately benefited from. Vlllen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.titleİzmir Şadırvan Camii şadırvan süslemelerinin restorasyon projesi
dc.title.alternativeİzmir Şadırvan Mosque, fountain decorations restoration project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGeleneksel Türk El Sanatları Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid181825
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162118
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess