Görüntüleme tekniklerinde dijital devrim-video teknolojisinde yeni olanaklar
dc.contributor.advisor | Adanır, Oğuz Ahmet | |
dc.contributor.author | Çapci, Kerim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:15Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575683 | |
dc.description.abstract | ÖZET İnsanlar düşündükleri, gördükleri ve işittiklerini kayıt etmek isterler. Bunun için uygun bir yöntem, kayıt teknolojisi ve materyale ihtiyaç vardır. Teknolojiler ve materyaller zaman içinde değişse de, kayıt yöntemlerinde pek az değişiklik görülmüştür. Analog yöntem, uzunca bir süre kayıt teknolojilerinin temel prensibi olmuştur. Gerek kimyasal tepkimelerle kaydedilen fotoğraf ve sinema, gerekse elektronik sinyallere başvuran video olsun, her ikisi de analog sistemlerle çalışırlar. Burada materyal üzerine kaydedilen veri, yapısal olarak orijinalinin aynısıdır. Yani orijinal veri ve kaydı yapısal bir benzeşim içindedirler. Bu da analog kaydın, tıpkı gerçek dünyadaki orijinali gibi yekpare bir bütün olmasına yol açar. 1980'li yılların sonuna doğru egemenliğini ilan eden dijital teknoloji ise, verinin '1' ve 'O'lar şeklinde sayısallaştırılarak bir niceliğe dönüştürülmesi üzerine kuruludur. Materyalin üzerine kaydedilen veri bir 'kopya' değil, sayısal niceliklerdir. Bu durum, dijital teknolojiye analog karşısında birçok üstünlük sunar. Analog teknolojilerin hemen bütünüyle terk edilmeye başlanmasının altında yatan neden budur. Sinema da, dijital teknolojiyle büyük bir uyum göstermiş durumdadır. Yapım-Sonrası, dağıtım, pazarlama ve izlenme sürecinde tamamen dijital teknolojinin egemenliği altına giren sinemada, 35'lik film ve ekipmanın çekim süreçlerindeki vazgeçilemez önemi bugüne dek varlığını sürdürmüştür. Fakat görüldüğü kadarıyla dijital teknolojideki son gelişmeler, bu eski teknolojiyi de gözden silecek ve film yapım ve dağıtım sürecinin tüm ayaklarını dijitalleştirmiş olacaktır. vı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Humanity always want to record what they think, hear and see. It requires an appropriate method, recording technology and material. Although technologies and materials change in time, their recording methods change rarely. Analog methods had become the main principle of recording technologies. Both photography and cinema recorded by chemical reactions and video worked with electronically signals work with analog systems. Data recorded on materials are same with their original's structures. That means the original data and its records are in structural analogy. This leads analog record be a monolith as its original in the real world. The digital technology which declared its domination on digital technology until the end of 1980's are based on digitalization of data as 'l's and 'O's. Data recorded on material isn't a copy but digital quantities. This offered a lot of superiority to digital technology over analog one. This is the main reason of abandonment of analog technologies. Also cinema is in adaptation with digital technologies. In processes of post- production, distribution, marketing and consuming, cinema dominated by digital technology, the importance of 35 mm film and equipments have continued its being until today. But as it is seemed, latest developments in digital technology will have digitalized film making and distribution processes and exterminated this old technology. Vll | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Görüntüleme tekniklerinde dijital devrim-video teknolojisinde yeni olanaklar | |
dc.title.alternative | Digital revolution in imaging techniques-new possibilities of video technology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 182434 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162659 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |