Çizgi romanda grafik tasarımın etkileri
dc.contributor.advisor | Bulut, Gören | |
dc.contributor.author | Öztekin, Mehmet Korkut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:14Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575677 | |
dc.description.abstract | ÖZET Çizgi roman halkın içinden doğmuş bir eğlence biçimidir. Ucuzdur, dağıtımı ve üretimi kolaydır. Endüstri devriminin yükselişiyle birlikte yıldızı parlamıştır; Ürettiği ikonlar yirminci yüzyıl batı dünyasını ve popüler kültürü tanımlamıştır. Ancak çizgi romanın özellikle kent soylu gençler arasında bu denli popüler olmasının nedenleri nelerdir? Bir alt kültür eğlencesi ve ifade biçimi olmasının ötesinde çizgi roman, grafik öyküleme, görsel iletişim gibi disiplinlerin ilk defa uygulandığı bir sahadır. Dahası animasyon, sinema ve televizyon gibi mediaların doğumuna öncülük etmiştir. Görselliği, grafik tasarım prensiplerini bu denli yoğun bir dinamizm içinde kullanan çizgi roman türünü, grafik tasarım disiplininin bakış açısından incelemek, Scott McCloud, Will Eisner gibi çizgi roman türünün önde gelen fikir adamlarının çalışmalarından güç alarak, disiplinler arası etkileşime ışık tutmaya çalışan bu araştırma eğlenceli ve şaşırtıcı bir yolculuk olmuştur. Bu yolculuğun sonunda edinilen verilerle ülkemizde çizgi romanın hangi düzeyde durduğu ve özellikle genç tasarımcılarımızın, çizgi roman türünden nasıl faydalanabileceği tartışılmıştır. vm | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Comic is an instrument of entertainment, which was born out of womb of the mob. It's cheap, easy to mass-produce and distribute. With the rise of Industry Age it shined; the icons, which have been produced by comics, identify twentieth century western civilization and popular culture. However, what is the reason why of popularity of comics especially among the urban youth. Even tough it's a sub culture toy and way of expression, comic is the medium that such disciplines as graphic storytelling and visual communication were executed first time. Further more it was the pioneer and the messenger of birth of the medias such as animation, cinema and television. This research, which tried to investigate comic medium, that uses the principles of graphic design with such a concentrated dynamism and to illuminate interdisciplinary interactions, deriving from the works of fore most brains of comic book media such as Scott McCloud and Will Eisner was a joy full and fascinating journey. With the information we got at the end of this journey, we shall discuss the situation of comics in our country and culture, the foundations it stands and especially how our young designers can influence and use comic media. DC | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çizgi romanda grafik tasarımın etkileri | |
dc.title.alternative | Influence of graphic design on comics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Comic strips | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.identifier.yokid | 182230 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162667 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |