Show simple item record

dc.contributor.advisorÇizer, İnayet Sevim
dc.contributor.authorAcartürk, Buket
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:14Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:14Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575675
dc.description.abstract'Konstrüktivizmin ve süprematizmin seramik sanatına etkileri' başlıklı bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde 20. yy. başında tüm dünyada yaşanan modernleşme süreci ve sanatsal açıdan amaç edinen konstrüktivizm incelenmiştir. Konstrüktivizmin plastik sanatlara etkileri irdelenmiş ayrıca Rus konstrüktivistlerinin batıda benzer teorik temellere sahip olan De Stiji ve Bauhaus gibi yapılanmalarla ilişkisi ve karşılıklı etkilenmelerine yer verilmiştir. İkinci bölümde ise konstrüktivizmle aynı yıllarda yine Rus kökenli başka bir sanat akımı olan süprematizm inceleme konusu olmuştur. Süprematizmin temel teorik anlayışı ve en etkili olduğu resim sanatı alanındaki uygulamalarına yer verilmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise bu iki sanat akımının seramik sanatına etkileri araştırılmıştır. Bu bölüm iki farklı süreç çerçevesinde değerlendirilmiştir. İlki konstrüktivizmin ve süprematizmin en etkili olduğu 1910-30 yıllan arasındaki süreçte bu akımların etkisi île yapılan seramik üretimlerdir. İkinci ise yeni bu akımların etkisi ile üretilmiş çağdaş seramik ürünlerin örneklerine yer verilmiştir. Konstrüktivizmin ve süprematizmin seramik sanatının üç temel alanı olan serbest üretim, yüzey kaplamaları ve endüstriyel üretim alanlarındaki yansımaları da değerlendirme konusu yapılmıştır. vı
dc.description.abstractThe study titled the effects of constructivism and suprematism on ceramic art has three parts. In the first part, the modernization period at the beginning of the 20th century all over the world and constructivism in the aspect of art have been studied. The effects of constructivism on plastic arte have been examined and also the relation and interaction between Russian constructivists and De Stijl and Bauhaus which have the same theoric basis in West take place in the study. In the second part, another art movement suprematism which has the same Russian origin in the same years with constructivism is the matter of investigation. The basis theory of suprematism and ite effects on the application in art are studied. In the last and the third part, the effects of these two art movements on ceramic art are studied. This part is evaluated in the frame of two diffrent processes. The first one is the ceramics produced with the impression of these two movements which are higly effective in the years 1910-1930. Second one is the samples of modern ceramics produced with the impression of these new movements. And also reflections of constructivisim and suprematism on three basic areas of ceramics which are free production, surface plating, and industrial production are matter of evaluation. Vllen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKonstrüktivizmin ve süprematizmin seramik sanatına etkileri
dc.title.alternativeEffects of constructivism and suprematism on ceramic art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSeramik Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid182124
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162645
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess