Sinemada gözetlemecilik ve gözetleyen filmler
dc.contributor.advisor | Makal, Oğuz | |
dc.contributor.author | Erten, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:14Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575673 | |
dc.description.abstract | ÖZET Sinema izleyicisi perdeye aktarılan görüntülerle, edilgen ve izlemeye dayalı ilişki içindedir. Bu ilişki, izleyicinin görüntüler karşısında gerçekleştirdiği psişik, algısal ve manevi etkinliklerini kapsar. İzleme bir ihtiyaçtır. Bu gereksinimin en iyi doyurulduğu yerde sinema perdesidir. Filmler, izleyiciye bir takım kodlar aracılığı ile ulaşır ve öyküler anlatır. Bu öyküleri, karanlık bir sinema salonunda yaklaşık doksan dakikalılık sürelerde izlemek karşılıklı bir uzlaşmadan ibarettir. Film akademileri ve sanatçılar sinemayı ve izleyiciyi bir arada tutan güç üzerine kuramlar üretmeye çalışmıştır. Bu kuramların bazılarına göre, izleme etkinliği görsel üretimin devam ettiği bir süreçtir. Bu türden bir üretim hangi dinamikler üzerine oturur? Film izleme olgusu, giderek popülerleşen bir görsel kültüre ait gözetlemecilik kavramını nasıl etkilidir? V | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The film spectators have a passive and watching-based with the image that's reflected onto the screen. This relationship involves spectator's psychic, perceptive and moral activation according to the film's story. Watching is a necessity. The best place to satisfy this necessity is the film theatre. Films communicate with the audience by definite codes and tell them stories. Watching these stories of ninety minutes in darkness consists of a mutual agreement. Film Schoolls anda artists try to produce theories on the bound that connects the movies and the spectators. According to same of these theories, 'watching' is a process that the visual production continues. Which dynamics this kind of production is based on? How the watching phenomenon does affects the voyeurism theory that belongs to a visual culture which is gardually getting popular? VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Sinemada gözetlemecilik ve gözetleyen filmler | |
dc.title.alternative | Voyeurism in the cinema and voyeur films | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 182259 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162670 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |