Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakoğlu, Ramazan
dc.contributor.authorÖzal, Abdullah Cem
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:11Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:11Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575640
dc.description.abstract19. Yüz yılın ortalarında tetiklenen her yöndeki gelişimin ne kadar büyük birhızla ve duraksamadan günümüze kadar geldiğini görmekteyiz. Bu süreç içinde isebirçok değişimin olduğunu da biliyoruz. Bu gelişim, içerisinde ideolojilerindenkaynaklanan gerilimleri, yıkımları, sorunları da barındırarak sürmüştür. Dolayısıylabütün bu süreç içerisinde gelişimin ya da bu ideolojilerin neden olduğu sorunlarkarşısında kimi sanatçılar duruma ayak uydurmaya çalışmışlar; kimileri ise bütünbunlara karşı savaş açmışlardır. Ayak uydurmaya çalışanlar yaşamla sanatarasındaki kopan bağları onarmaya çalışmış, savaşanlar ise aklın ve akılcılığınneden olduğu bütün bu sorunların karşısına duyguyu, saf duyguyu, denetimsizduyguyu koyarak direnmişlerdir.Böyle bir ortam içerisinde informel sanat, diğer yönelişlerden farklı olarakortaya çıkmaktadır. Hayatın anlamsızlaşan yönlerini doldurmaya çalışırlar belki de.Sanatın gelişimi içerisinde tıkanmaya başladığı noktada yeni açılımlara neden olaninformel sanat/eğilimler resme yeniden saf duyguyu getirirler. Tezimizin de birincibölümü bu konuya ayrılmıştır. nformel sanatı hazırlayan koşullar ve etkilendiğikaynaklar bazında geniş bir inceleme yapılmış, özellikleri ve etkileri ile birlikte doğruolarak konumlandırılmaya çalışılmıştır.Bu konumlandırma içerisinde Wols'un önemli bir yeri vardır. Aslında böyle biryer edinme gibi bir isteği ya da amacı da yoktur. Mantığı saf dışı bırakarak tümüyleiçsel otomatizm şekliyle çalışır. Kağıtlar üzerine, eline kazırcasına çizgiler atar.Fakat öyle bir dürtüyle resim yapar ki istemese de onu konumlandıracağımız noktayıbelirler. Nefes alırcasına bir içgüdüye karşılık gelir onda resim. Oldukça kötükoşullar altında hayatını sürdüren ve genç sayılacak bir yaşta kaybeden Wols, tezinikinci bölümünü oluşturmaktadır. Onu inceleme nedenlerimizden, eserlerine kadarpek çok nokta da bu bölümün alt başlıklarında ele alınmıştır.Üçüncü bölüm ise Wols'un kendi dönemi ve sonrası için öneminin, kendisi vediğer informel sanatçılarla beraber ele alındığı başlıklardan oluşmaktadır. ÖzellikleWols'un etkisi ayrı bir başlık altında değerlendirilmiş olup diğer sanatçıların da Wolsile ilintileri kurulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractWe see how fast the development in any areas, which was alerted during the middleof 19th century, has come to today without hesitating. We also know that there became somany changes in that period. This development continued including problems, destructionsand tensions due to the ideologies inside. Consequently, some artists tried to keep up with allthese problems and some of them challenged/fought. The first group tried to mend thebroken ties between life and art. And the fighters resisted by putting out the pure,uncontrolled feelings against all the problems coming from mind and mentality.Being in such a situation, the informel art comes into being different than the othertendencies. They may be trying to fill in the meaningless points of life. The informelart/tendencies which lead art to new horizons during its development, bring pureness offeelings to painting. The first part of our thesis concerns this subject. There has been a greatexamination on conditionals of informel art and its influencing sources and also an effort oflocating informel art in its right place with its properties and effects.Throughout this location, Wols has got an important role. In fact, he himself has noaim or wish to have such a role. He studies wholly in an inner automatism excepting logic.He draws lines on papers as if he scrapes on his hands. But he draws his pictures in such aninstinct that he just defines the point we should locate him. Painting is an instinct justequivalent to breathing for him. Wols, who considerably lived under bad conditions and diedyoung, is the second part of this thesis. From the reason of why we examined him up to hisworks, many points are taken into hand throughout the subtitles of this part.The third part is formed from the titles which examine the importance of Wols for andafter his age with the other informel artists. Especially, the effect and relevance of Wols withother artists is evaluated under a different title.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİnformel sanat bağlamında lirik soyut yaklaşımıyla Wolfgang Schulze
dc.title.alternativeWolfgang Schulze with lyrical abstraction about informel art
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid147780
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid186517
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess