Show simple item record

dc.contributor.advisorMakal, Oğuz
dc.contributor.authorÇiğdem, Ahmet Hakan
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:10Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:10Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575638
dc.description.abstractÖZETYasak elmanın ağaçtan koparılışından ve insanın ilk ortaya çıkışından buyana kötü fenomeni çeşitli biçimlerde var olagelmiştir. Kötü fenomenini, tarihboyunca, güçlü/ zayıf, baskıcı/bastırılmış, köle/efendi, bilgi/insan, teknoloji/insan,Tanrı/Şeytan, iyi/kötü gibi düaliteler içinde gözlemleyebiliriz.Yaşamın her alanını kapsayan ve onu kendi anlatım teknikleriyle yenidenyorumlayan sinema, yaşamı bu denli yakından ilgilendiren kötü fenomenine deilgisiz kalmamıştır. lk ortaya çıkışından günümüze kadar, kendisini biçimlendirentürleri ve anlatım özellikleriyle sinema sanatı kötü fenomenini de kendine has özelyaratıcılığı ve koyu merakıyla ele almaktadır.Korku sinemasının özünde, normal bir durumun, ölüm ve felaket imgesininhakim olduğu bir duruma dönüşmesi yatar. Korku sinemasının arkasında folklor vekorku edebiyatı yattığından, bu filmlerin öykülerinin çoğu bu alanlardanaktarılmıştır. Bu bağlamda, vampirlerin temsil ettiği kötülüğün ve bilinmezin, gizligüçlerin, görülemeyenin kol gezdiği korkutucu karanlıklar, aynı zamanda ölülerdünyasını da nitelemektedir.Korku türü bir bütün olarak ele alındığında, asıl vurgunun ölümlülük, ölümünkaçınılmazlığı üzerinde olduğunu, bu yolla düzenin değişmezliğinin kabulünegönderme yapıldığını söyleyebiliriz. ? nsanın bilmemesi daha iyi olan sırlar vardır?diyerek, bilinmesi gerekenin ölçüsünü belirleyenler, bütün kötülüklerine karşınbilinen düzenin dışına çıkmanın ne denli tehlikeli olduğunu söyleyenlerdir. Korkufilmlerinin büyük bir kısmı da ideolojik yaklaşımla yüklüdür. Bu filmlerin dünyadakisiyasal olaylardan yoğun biçimde etkilenmesinin nedenleri de burada yatmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACTFrom the Fall and the emergence of the mankind till the present time evilphenomenon has come into being in various kinds and manners. Evil phenomenoncan be observed in such dualities as strong/weak, opressor/oppressed,master/slave, knowledge/human, technology/human, God/Devil, good/evil throughthe history.Covering every sphere of life, and reinterpreting it with its own narratingtechniques, cinema has not been indifferent to evil phenomenon that relatesclosely to human life. Since its beginning, the art of cinema has treated evilphenomenon in its own spesific orginality and deep concern through the use ofgenres formed cinema by itself, and its narrating techniques,In the essence of the cinema of horror there lies a tranformation from anormal situation to the one in which the images of death and catastrophe arecommanding. Since folklore and literature of horror gives back to the horror genre,the stories of most horror films are adapted from these fields. In this context,frightining darknesses in which the evil and obscurity represented by vampires,hidden forces, and non- visibleness bat around characterize the world of the deadat the same time.When considering horror genre as a whole, ıt can be said that the mainstress is on mortality and inevitability of death, and that there is always areference to agreeing the everlastingness of the order. Those who identfy thecriteria for what should be known by saying ?there are secrets better not to know?are the ones who suggest how far dangerous to step out the given order despite itsall evilnesses. Most of the horror films bear ideological approaches. The reasonswhy they are densely influenced by the political affairs in the world lie in theseapproaches.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title1990 sonrası Amerikan korku filmlerinde temel bir kavram : Kötü
dc.title.alternativeA basic concept in American horror films after 1990
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid148633
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186146
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess