Show simple item record

dc.contributor.advisorTeker, Ulufer
dc.contributor.authorGüzeloğlu, Cem
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:03Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:03Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575574
dc.description.abstractBu araştırma, çocuklara yönelik ambalaj tasarımının görsel iletişim açısındanincelenmesi amacıile yürütülmüştür. Çocuklara yönelik ambalaj tasarımında çocuklarıetkileyen unsurların daha iyi anlaşılabilmesi için yapınlan bu araştırmada, örneklem olarakİzmir'in Güzelbahçe semtinde bulunan bir okulun anasınıfıve ilköğretim okulu seçilmiştir.Bu araştırmayı4-6 yaşgrubu çocuklarıile 7-9 yaşgrubu çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmaverileri çocuklar ile tek tek görüşülerek toplanmıştır.Araştırmanın ilk bölümünde, ambalaj tasarımının görsel iletişim içerisindeki yeriincelenmişve tüketici ile oluşturduğu psikolojik etkileşime değinilmiştir.Hedef kitle olarak çocuklara yönelik tasarımın esaslarıincelenmişve ambalajtasarımında grafik tasarımın etkisi araştırılmıştır. Özel bir tasarım alanıolan çocuklarayönelik ambalaj tasarımının; psikolojik, televizyon ve anne-baba gibi dış etkenleriincelenmiştir.Araştırma kapsamındaki çocukların çoğunun ambalaj tasarımında illüstratifözelliklerin diğer özelliklerden daha fazla etkilendiği tespit edilmiştir. Yaşolarak dikkatealındığında ise yaşilerledikçe renk ve marka gibi özelliklerin ürün seçiminde etkili olduğutespit edilmiştir. Çocukların cinsiyetleri dikkate alındığında ise yine illüstrasyonun etkiliolduğu, fakat diğer özellikler de (sosyo-ekonomik, ailesel v.b.) dikkate alındığında istatikselolarak önemli bir farklılık olmadığıtespit edilmiştir.Markayıve ambalajıtanımada ise televizyonun; ürünü satın almada ise anne-babanınçocuklar üzerinde önemli etkisi olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Ambalaj, Ambalaj Tasarımı, Çocuklar, Görsel İletişim, GrafikTasarım.
dc.description.abstractThis research has been done to examinated package design for children in thedirection of visiual communication. For the sample, a primary school and a nurseryschool in Güzelbahçe in İzmir were chosen in this research which is done tounderstand the impressive elements of package design for kids. The age group of 4-6 and 7-9 kids are constituted this research. The final datas are prepared by talkingover one by one with the children taking part in this research.At the first part of this research, the place of the package design is examinated inthe visual communication and psychological interaction with the consumer is alsoexaminated.The design for the children is examinated as a target mass and the effects of thegraphic design on package design is examinated. As external effects; television,psychological and parents are examinated in package design for the children as aspecial designing area.Most of the children taking part in this research were influenced from illustration onthe package designs. When the sexualities are taken into consederation about theeffects of illustration , the diiference between the groups was not found importantand also the other specialities too. The Color and brand is also effective on kidsacoording to the increase of ages.The effects of television is determinated to learn the brand and the package; also theeffects of parents are determinated to buying the product at the end of this research.Key Words: Children, Graphic Design, Package, Package Design, VisualCommunication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇocuklara yönelik ambalaj tasarımlarının görsel iletişim açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe research of the package designs for kids by visiual communication
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid9002007
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226313
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess