1990 sonrası Türk moda fotoğrafında genel eğilimler
dc.contributor.advisor | Tumay, Sadık | |
dc.contributor.author | Dayi, Handan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:03Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575572 | |
dc.description.abstract | Fotoğrafın keşfinden hemen sonra batıda portre geleneğinin ardındangelişen moda fotoğrafı kısa zamanda branşlaşarak bu alanda önemli bir yeredinmiştir. Toplumda yaşanan ekonomik, politik ve sanatsal akımlaryardımıyla kendine ait estetik bir dil geliştiren moda fotoğrafı modasektörünün ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir.1980 sonrası Türkiye'de değişen ekonomik şartlar, tekstil ve reklamsektörlerinin gelişmesine olanak tanımış ve Türkiye'de moda fotoğrafçılığınınbranşlaşmasında etken olmuştur. 1990'larda ise moda fotoğrafı masa üstüyayıncılığın ve fotoğraf tekniklerinin de gelişmesiyle moda sektöründe yönveren bir duruma gelmiştir. Dünyada 1900'lerin başında branşlaşan modafotoğrafı, Türkiye'de neredeyse bir yüz yıl kadar sonra kavramlaşma sancılarıçekmekte ve kendine ait bir üslup arayışını içerisine girmektedir.Newyork'ta Modern Sanatlar Müzesinde 28 haziran 2004'de açılan?Fashioning Fiction in Photography since 1990? sergisi 90'lı yılların modafotoğrafçılığını inceleyerek bu yıllara bir tarz biçebilmemiz için önemli bir adımatmıştır. Türkiye'de ise yeni kuşak moda fotoğrafçılarıyla başlayan batıyla eşzamanlı ilerleyen moda fotoğrafında yeni bir dil oluşturma çabası günümüzdebazı fotoğrafçılarda kendilerine ait üslup olarak ortaya çıkmış, 90 sonrasıgelişen yeni pratikleriyle kataloglarda, magazin dergilerinde, televizyonkanallarında görsellik kazanmıştır. Günümüzde ticari anlamda kendini ispatetmiş olan Türk moda fotoğrafının sanatsal yaratıcılık anlamında sorunlaryaşadığı görülmektedir. 1990 sonrası fotoğrafta gelişen üsluplara parelel olarakTürk moda fotoğrafında eğilimlerin ortaya çıkmasına olanak tanıyacakgelişmeler olmuş ve moda fotoğrafı önemli bir yol almıştır. Moda fotoğrafıüzerine yapılan bu çalışmada Türk Moda Fotoğrafında tarihsel süreçdeğerlendirilirken 90 sonrası oluşan eğlimler de ortaya çıkarılacaktır. Buanlamda bu tezin, Türk moda fotoğrafıyla ilgili gelecekte yapılacak çalışmalarada ışık tutacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The fashion photography which developed soon after the discovery ofphotograph and portrait tradition in the West has separated into branches in ashort while and acquired a significant place in this area. The fashionphotography that developed its own unique aesthetic language by the help ofeconomic, politic and artistic movements took place in the society, has become asignificant part of fashion sector.The economical conditions of Turkey which changed after 1980, allowedtextiles and advertisement sectors to enter in the foreign markets and played akey role in branching of fashion photography in Turkey. In 1990?s, by thedevelopments both in photograph techniques and in desktop media, fashionphotography has become a part that guides the fashion sector. The fashionphotography which branched in the beginning of 1900?s across the world, hasinvolved in the searches of its own language in Turkey after about a century.The ?Fashioning Fiction in Photography since 1990? exhibition whichwas opened in The Museum of Modern Arts in New York in June 28, 2004, hastaken a significant step forward for defining a style for these years whilestudying the fashion photography of the 1990?s. In Turkey, the efforts to form anew language which began with new age fashion photographers and improvedsyncronized to the West, has appeared as an owned style of some photographersand with the new practices developed after 90?s, obtained visualization incatalogues, magazines and tv channels. Nowadays, the Turkish fashionphotography which proved itself in commercial means, faces some problems increative means. Parallel to the developed styles after 1990, there has been somedevelopments which enables the tendencies to appear in Turkish fashionphotography and fashion photography has taken a significant step forward. Inthis study made on fashion photography, the tendencies occured after 1990?swill be revealed while the historical process in Turkish fashion photography hasbeing studied. In this sense, it is thought that this thesis will light the way for thefuture studies on Turkish fashion photography. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | 1990 sonrası Türk moda fotoğrafında genel eğilimler | |
dc.title.alternative | The general tendencies in Turkish fashion photography after 1990 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Photography | |
dc.subject.ytm | Fashion sector | |
dc.subject.ytm | Fashion photography | |
dc.subject.ytm | Photography art | |
dc.subject.ytm | Fashion | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.identifier.yokid | 9001884 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 285980 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |