Show simple item record

dc.contributor.advisorMete, Fatma
dc.contributor.authorYetmen, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:02Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:02Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575560
dc.description.abstractGünümüz rekabetçi moda endüstrisinin en önemli değerleri; bilgiye ulaşım ve öğrenmedir. Moda endüstrisinde zaman odaklı hızlı moda ürünlerine yönelim stratejileri, karar verme mekanizmaları içinde moda tahminciliğini en önemli noktaya getirmektedir. Trendlerin doğru tahmin edilmesi, tasarım ve ürün geliştirmenin bu trendler ve müşteri tercihleri doğrultusunda yapılması gerekir. Başarı doğru ürün, doğru zamanda ve doğru yerde müşteriyle buluşturulması sayesinde firmalar ancak bu planlamayla rekabet avantajı yakalayabilmektedir. Renk trendlerinden kültürel etkilenmelere, satış noktası verilerinden (P.O.S), müşteri ve tüketici araştırmalarına kadar günümüz moda endüstrilerinde kararları destekleyen bu tahminlerin önemi ve doğruluğu firmalar için çok önemli hale gelmektedir. Bu çalışmada detaylı bir literatür araştırmasının ardından, günümüz moda trendlerinin doğru tahmin edilmesinde en başarılı sayılabilecek belli başlı trend tahmin bürolarının faaliyetleri incelenmiş ve analiz edilmeye çalışılmıştır. Modanın çok yönlü karakteri, moda tahmin prosesinin derinliği ve boyutları anlaşılmaya çalışılmıştır. Moda giyim endüstrisinde tahminciliğin rolü ortaya koyulmaya çalışılmıştır ki bu yaklaşım ile moda trendlerinin öngörü stratejileri üzerine uzman iki global moda trend tahmin bürolarının temsilcileriyle iki mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada yaşam tarzı ve moda tasarım değişkenlerinin neler olduğu saptanmış ve bu değişkenler detaylı biçimde incelenmiştir.
dc.description.abstractThe most valuable assets in today's competitive fashion industry are information and learning. In fashion industry, the shift to more time-based and fashion oriented strategies of competition is making fashion forecasting ever more important in decision making than before. By anticipating trends, aligning design and product development with consumer preference and current trends, facilitating the timely arrival of products in the market place, forecasting creates competitive advantage for companies. Forecasting from color directions to cultural indicators, from sales forecasting to consumer research, is essential as decision support in today's fashion industry.In this study, after a comprehensive literature search, we have tried to understand the multifaceted character of fashion. The breadth and depth of fashion forecasting process and to identify the role of forecasting in the fashion apparel industry. With this approach two interviews have been conducted on global fashion forecasting strategies. In this study, lifestyle and fashion design variables have been identified and examined in detail.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleModa trendlerinin oluşumu: Trend tahminciliği
dc.title.alternativeFashion trends process: Fashion forecasting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTekstil Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10172150
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476237
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess