dc.contributor.advisor | Akıncı, Çiler | |
dc.contributor.author | Ekebalkan, Sezin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575538 | |
dc.description.abstract | Flüt egitimi ülkemizde, konservatuvarlarda, egitim fakültelerinin güzelsanatlar bölümlerinde ve güzel sanatlar liselerinde verilmektedir. Bu egitimkurumları, amaçlarına yönelik olarak farklı müfredatlar uygulasa da, çalınanenstrüman aynıdır ve enstrüman tekniginde tek bir dogru vardır.Ülkemizde, klasik batı müzigi geleneginin Avrupa'ya oranla yeterinceyaygınlasmaması, klasik batı müzigi egitimini de etkilemektedir. Bu alanda,özellikle enstrüman egitiminde standart bir program yoktur ve ögretmenlerkendi deneyimleri çerçevesinde bir egitim programı olusturmaktadır.Bazı profesyoneller de dahil ögrencilerin çogu, uzun süreli ve verimliçalısmayı ögrenme fırsatı bulamazlar ya da uzun süre çalısmalarına karsınyeterli verimi alamamaktan sikayet ederler. Bu nedenle derslerine gerektigigibi hazırlanmamıs ögrencilerle ögretmenleri arasında bir kısırdöngü yasanır.Bunlar, çogunlukla ögrencilerin, dogru çalısmanın nasıl yapılması gerektiginibilmemelerinden kaynaklanan egitim problemleridir.Gerek kendi ögrenciligimde yasadıgım bu tip problemleri, gerekseögrencilerimde gördügüm benzer problemleri ele alarak, flüt egitiminin dahasaglıklı ve dogru uygulanabilmesi için gereken temel bilgileri arastırdım. Hemögrencilerin hem de ögretmenlerin faydalanabilecegi çalısma ve ögretmeyöntemlerini, teknik ve pedagojik açılardan inceledim.Tez çalısmamın birinci bölümünde, kisisel çalısma yöntemlerini,arastırdıgım yerli ve yabancı kaynaklardan, metotlardan, flüt dergilerinden veünlü flütçülerin makalelerinden yararlanarak, ?nasıl çalısılmalı?, ?ne kadarsüre çalısılmalı?, ?neler çalısılmalı?, ?dinlemenin ögrenmede önemi veyararları?, ?ezber çalmanın önemi ve yararları? ana baslıkları altında topladım.Tez çalısmamın ikinci bölümünde ise ?ögretmen ? ögrenci iliskisi?,?egitimci ne aktarmalıdır?, ?iyi ders nedir?, ?olumlu davranıs?, ?gruppedagojisi?, ?fiziksel rahatsızlıklar? ve ?resital programı planlamak? anabaslıkları altında, ögretme teknikleri ve egitim yöntemlerini, ünlü flütçülerin vepedagogların görüslerini yansıtarak sundum. | |
dc.description.abstract | Flute education is studied and applied in variety of institutions,including concervatories, fine art faculties, and fine art high schools.Although these institutions might have different objectives and differenteducational and training programs to reach these objectives, one can say thatthere is only one way in techniques of flute playing.The fact that in our country classical music is not as popular as it is inWestern countries is a limiting factor in classical music education in ourcountry. In this field, and enstrumental trainin in particular, there is nostuructured, standart programs for students. Teachers usually shape theirprograms depending on their own training and experience.Most of the students of enstrument playing do not have the opportunityof learning how to exercise productively for long hours. They usuallycomplain that they practice a lot, but they can not learn much. It is onlynatural that there will be a misunderstanding between these students andtheir tearchers; theacher will think that the student is not practicing muchwhere the student will have no doubt that he is spending enough time forpractice. This is because the students are not taught how to exerciseproductively.Considering the similar problems I have had during my own trainingand the problems that my own students encounter during their training, I havestudied the fundemental rules and principles for a more productive andprecise way of practicing. I examined pedagogically and technically themethods of teaching and practicing.In the first section of the present study, I discussed the studyingmethods by utilizing instructional books, relevant journals in the field, andarticles written by famous flutists under the titles, ?how to practice?, ?howlong to practice?, ?what to practice?, ?the use and importance of breaks?, theuse and importance of playing by memory?.In the second section of the this study, I presented the trainingmethods and techiques by providing the opinions of famous flutists andpedagogists under the titles ?the relationship between teacher and student?,?what is to teach?, ?what is a good lesson?, ?positive attitudes?, ?grouppedagogy?, ?physical constraints?, ?planning a recital?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Flüt eğitiminde çalışma yöntemlerinin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi | |
dc.title.alternative | An examination of methods of practising in flute education in technical and pedagogical respects | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9004394 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 219433 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |