Günümüz sanatında indirgeyici tavır ve kavramsal bileşenleri
dc.contributor.advisor | Sağlam, Gülay | |
dc.contributor.author | Özen, Seda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:58Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575524 | |
dc.description.abstract | Çagdas sanat dahilinde üretimlerini sürdüren pek çok sanatçı, farklıyaklasımlarla, benzer biçimsel parametreleri kullanmaktadır. Bu çalısmada,özellikle, tekrar, çizgi (grid), geometrik biçimlerle, minimalizm ve postminimalizmkavsagındaki karakteristik araçlardan faydalananan örneklerüzerinde durularak, bu örneklerin ele aldıgı kavramlar açımlanmayaçalısılmıstır. Adı geçen sanatçıların çogunlugu, genellikle dolaylı referanslarasahip olmalarına ragmen, kendilerinden önceki verileri kullanmıslar yani,minimalist mirastan yararlanmıslardır. Ancak bu baglamda, günümüzsanatına olan etkileri de oldukça belirgindir.ndirgeyici kavrayısa sahip örnekler arasında ortak olan, görünmezlik,iz, varlık, hiçlik, bosluk ve algı gibi kavramlar, islerin baslıkları vegörünümlerinde bir sekilde belirgin hale gelmektedir. Tüm bu kavramlar,deneyim, hafıza ve zamanın kısa ömürlü dogasıyla birlikte, agır basan bir etkitasımaktadır. Bu kavrayıs biçimi, aynı zamanda duyarlıklar üzerine de vurguyapmaktadır. ndirgeme sayesinde islerin genis okumalarına olanaksaglanmakta, böylece bu islerin merkezinde yer alan birçok kavram, politik vesosyal açıdan da analiz edilebilmektedir.Beraberindeki pek çok yenilik ve teknolojik gelismeyle birlikte,1960'lardan günümüze kadar süregelmis olan indirgeyici kavrayıs biçimi,günümüz sanatında önemli bir yer edinmistir. Bu tarihsel süreç, yeni arayıslarve güncel kavramlarla beraber bizim zamanımızın bir parçası haline gelmistir. | |
dc.description.abstract | Many artists, who are producing in contemporary art, use the similarformal parameters with different approaches. In this study, emphasizing on theinstances which especially use repetition, grid, geometric forms andcharacteristic mediums from the intersection of minimalism and postminimalism together with the concepts treated by these instances are tried to beanalyzed. Although most of these artists have indirect references, they usedprevious data, in other words they took advantage of minimalist heritage.Whereas within this context, their effects on the art of today is quite clear.What is common among the examples of reductive concepts likeinvisibility, trace, existence, nothingness, emptiness and perception, becomesclear in the titles and appearance of the works. All these concepts, togetherwith short term nature of experience, memory and time, have a strong effect.This way of comprehension forms emphasis on sensibilities at the same time.By means of reduction, works can be read more widely, thus most conceptswhich are at the center of these works can be analyzed with the political andsocial point of view.The form of reductive comprehension, which has continued since 1960s,has a significant place in contemporary art regarding lots of reforms andtechnological developments. This historical process has become a part of ourtime with current concepts and new pursuits. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günümüz sanatında indirgeyici tavır ve kavramsal bileşenleri | |
dc.title.alternative | Reductive attitudes and their conceptual components in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006222 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226320 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |