Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Deniz
dc.contributor.authorÇevik, Melahat
dc.date.accessioned2021-05-05T08:59:57Z
dc.date.available2021-05-05T08:59:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575512
dc.description.abstractGünther Schneider-Siemssen 1926 Augsburg doğumlu Avusturyalısahne tasarımcısıdır. Sahne tasarımındaki yeni bakış açısıyla kendinden sözettirmiştir. Kozmik bakışı sahne tasarımına katmıştır. Büyük yönetmenlerintasarımcı olarak, tercih ettiği isim olmuştur. Bu isimler arasında Herbert vonKarajan, Otto Schenk, August Everding, Peter Üstinov, Günther Renne de yeralır. Birlikte çalıştığı yönetmenler, onu tasarımlarıyla üst noktada tutarlar.Çağdaşı olan tasarımcılar; onun çizgisini yakalamaya çalışmış, günümüztasarımcılarına örnek olmuştur.Etkilendiği sahne tasarımcıları arasında Caspar Neher ve Teo Otto yeralır. Aynı zamanda Teo Otto'nun öğrencisidir.Bilim ve teknolojideki ilerlemeleri Schneider?Siemssen'de sanatınayansıtan sahne tasarımcısıdır. Teknolojik oluşum; savaşan güçlerin elinde silahiken, onun sanatıyla haz duyulan sanatsal malzeme olmuş, fırça darbelerinedönüşmüştür.Onun için belli bir tarz ya da akımın sanatçısı demek yanlış olur.Çünkü sahne tasarımlarında uyguladığı yöntem ve üslup; zamana ve metinegöre değişir. Bazen dekoru natüralist tarzda, bazen de gerçeküstü tarzdasergiler.Bütün mekânlarındaki ortak özellik bireyi iç mekânda da olsa, sonsuz birboşlukta konumlandırır.Schneider-Siemssen dekorlarında gökyüzüne oldukça yer vermektedir.Bu onun evreni bir bütün olarak algılama amacına yöneliktir. Tasarımlarındabireyin yaşadığı düzlemde yalnızlığını betimlemiştir. Savaşların karşısındaolmuş, insanların ellerindeki gücün geçiciliğini göstermek istemiştir.Kozmik bakış açısını sahne tasarımında kullanan ilk kişidir. Amacı dünya değilevren merkezli düşünmeyi sağlamaktır, bireyi bireysel düşünmektenkurtarmaktır.Kozmik tasarımla gerçekleştirdiği dekorlarında, güneş sistemi vegüneşe, gezegenlere, ulaşan basamaklarda sahnelerini çözümlemiştir. Bukendine kıyan insanın kendinden ve insanlardan kaçışı olarak yorumlanabilir.Tasarımlarını genelde operalar ve baleler yönünde yapmıştır. Tiyatrotasarımını da sıra dışı renklilikte sunmuştur.Sahneyi bir bütün olarak algılar. Sahnede yazar-oyuncu-tasarımcıbirlikteliğinden başka, diğer sanatların etkileşimini de kabul eder.Dekor tasarımlarında ışık oyunlarını özenle ve yaygın kullanır. Bu tavrıonu sahne tasarımının ilahı yapmıştır. Lazeri sahne ışıklamasında kullanmışholografi tekniğini sahnede kullanan ilk sahne tasarımcıdır.Sahne tasarımcıları için çok önemli olan ışık seminerleri düzenlemiştir.Sahne tasarımı dışında dünyanın birçok yerinde plastik alandaki sanatçılarıneğitimine katkıda bulunmuş, referans olmuştur.Günther-Schneider-Siemssen Avusturya, Polonya, Almanya: İsviçre,Hollanda İngiltere, Fransa: Batı Amerika, İtalya, Batı Afrika, İsrail gibiülkelerin birçok mekânında çalışmış, sahne tasarımları yapmıştır. Sanatıylaklasikler listesinde yerini almış, belgelenmiştir.
dc.description.abstractBorn in Augsburg, Germany in 1926, Schneider ? Siemssen is a set designer.With new perspective in set design he made many people talk about him. He became aname that preferred by many grand art directors. Herbert von Karajan , Otto Schenk ,August Everding , Peter Üstinov , Günther Renne are among them. These directors whohe Works with, always keep his art at an upper level of quality. His contemporarydesigner?s effort to meet with his viewpoint while today?s designers taking him as areference.Caspar Neher ve Teo Otto who was also his student are among the set designerwho he was influenced by.Schneider-Siemssen reflects the development in science and technology on hisart. While technological formation can be a weapon for fighting power, it becomes adelighted artistic material at his art and turns into beautiful brush strokes.To say ?He is an artist of a certain style or trend? would not be correct. Becausethe technique and style he performs are variable in respect of the time period and thetext.He sometimes uses naturalist style sometimes uses surrealist style to present hisset. This manner is a toll for his aim to understand the world as whole. In his design heportrays loneliness of person by making a bridge the platform he lives. He is alwaysagainst war and wants to give a massage through his art that the power owned byhuman kind is so temporary.He was the first one who applied cosmic design in set design. His aim is toprovide universal oriented thinking and to keep person from thinking individually Heanalize the set at levels that reache the solar system and planets in decor created withcosmic design. This can be explain like that, A person who sucrifice himself run a wayfrom people and himself.In general he creates his design for Opera and Balley. His teatre Scenic wasperformed in colorful extraordinary images.He considers the platform as a whole. Besides synergy of writer-player-designer he alsoacknowledges interaction of arts.Implementing light games extensively and attentively made him Lord of Setdesign. He used Laser light and was the first one applying holography technique as well.He joined to light seminars which very important issue of set design art, contributededucation of people in plastic field form different place of the world.His designs were displayed many part of the worlds such as Austria, Polond,German: Schweden, Holland,England, Frankreich: Usa, Italien, West Africa, İsrel. Hisart were considered as Classic by the authorities and certified.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleÇağdaş Alman sahne tasarımcılarından; Günther Schneider-Siemssen`in sahne tasarımına getirdiği boyutlar
dc.title.alternativeModern German stage desinger Günther Schneider-Siemssen and the innovation he brought stage desing world
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTheatre
dc.identifier.yokid9006430
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219411
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess