Show simple item record

dc.contributor.advisorİşgörür, Ümit
dc.contributor.authorKinikli, Nuriye Esra
dc.date.accessioned2021-05-05T08:59:56Z
dc.date.available2021-05-05T08:59:56Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575504
dc.description.abstractMüziğin günümüz biçemine ulaşmasında, tarihsel gelişimi boyunca bu biçemin altyapısını oluşturan, önceki müzikal yapı ve tarzların anlaşılmasının rolü hiç şüphesiz büyüktür. Müzik teorisi, kendi zamanına kadar ulaşan yaratıları gerek kompozisyon teknikleri gerekse estetik açıdan incelemiş ve bu inceleyiş süreci var olan külliyatın anlaşılması kadar yeni formların ve düşüncelerin oluşmasına da yardım etmiştir. Müzik teorisinin bir dalı olan analiz, bu yaratı süreçlerinin altyapısının anlaşılmasında oldukça önemli bir katkı sağlamaktadır. Analizin, bestecinin kendi yaratım sürecindeki rolü de aynı şekilde önemlidir. Bu çalışmada 20. yy. önemli bestecilerinden Igor Stravinsky'nin yine müzik tarihi açısından oldukça önemli bir yaratısı olan Bahar Ayini'nin, yine günümüz analiz teknikleri içerisinde oldukça önemli bir yöntem olan Sınıflandırılmış Perde Takımları (SPT) yöntemiyle ayrıntı incelemesi yapılmıştır. Bu yöntemle, 1. başlık altındaki tüm bölümlerinin SPT'leri saptanmış ve bunlardan çıkan sonuç yorumlanmıştır. Aynı zamanda bu yöntemin müzik tarihi içerisindeki yerinin daha iyi anlaşılabilmesi için, günümüze kadar gelen geçerli analiz yöntemlerine de değinilmiştir.
dc.description.abstractToday?s formation of music is highly dependent on the fact of understanding the music generated previously. In the music history it is observed that, the musical forms and ideas have been improved from the point of view of the both compositional techniques and the aesthetics background with the help of analyzing process of the musical works generated through the ages. Basically analysis has a great role to understand of the background of creation process in music. Analysing have the same importance for the composer during composing process. In this study one of the most prominent work of the Twentieth century Stravinsky?s The Rite Of Spring is analyzed using pitch class sets which is a very important contemporary analyzing technique. With this technique, the each movement of the first part of the work has been scrutinized and every set has been found. Afterwords, the sets have been interpreted in order to understand the harmonical structure of the music. Meanwhile, in order to specify the importance of the technique which is used in this thesis, the other musical analyzing methods have been surveyed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleStravınsky`nin Bahar Ayini isimli eserinin ses sınıfları takımları anlayışıyla analizi
dc.title.alternativeAn analysis of stravinskys rite of spring using pitch class sets
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid9006956
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid226325
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess