Metal malzemenin modern heykelde yeri ve anlatım olanakları
dc.contributor.advisor | Şahinler, Oktay | |
dc.contributor.author | Yardimci, İlker | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:55Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575497 | |
dc.description.abstract | 1900 yıllarından günümüze degin, endüstrilesme, seri üretim, kentlesme,küresellesme ve bu gibi kavramlar, tezin içeriginin sekillenmesinde baslıklar vereferanslar olarak kullanılmıstır. Sıralanan kavramlarla birlikte insan ve toplumhayatında çaglardan beri olmadıgı kadar önemli yer tutan metaller, bu yasamsaletkisini sanat yapıtlarında ve üretimlerinde farklı ve etkin biçemlerde kendisinigöstermistir. Metal, modern heykel sanatında önemli bir anlatım sekli olarak yerinialmıstır. Dogrudan biçimlendirme veya metale özgü müdahale yollarıyla; demir,çelik, alüminyum, kursun, bakır vb. metaller, sanat üretimlerinde yeni anlatımolanakları yaratmıslardır.Bu yaklasımlarla, geleneksel sanat üretimlerinin sınırlarının sorgulanmasıylabaslayan 19 yy.'dan, modernizmin bir kavram ve degisim ideolojisi olarak toplumyasamına girmesi, yakın geçmise kadar bu arayısların gelmis oldugu yeni sınırlar;sanatçılar, akımlar ve yapıtlar zamandizin anlatım perspektifinde incelenmeyeçalısılmıstır. Tezin son bölümünde, Carlo Goldoni zmir talyan Kültür Merkezi'nde16 Mayıs 2007 tarihinde yükseklisans egitim sürecimin sonunda kursun ve demirmateryallerle açtıgım heykel sergisinin içerigi, rapor ve fotograflarla sunulmustur. | |
dc.description.abstract | 1900 yıllarından günümüze degin, endüstrilesme, seri üretim, kentlesme,küresellesme ve bu gibi kavramlar, tezin içeriginin sekillenmesinde baslıklar vereferanslar olarak kullanılmıstır. Sıralanan kavramlarla birlikte insan ve toplumhayatında çaglardan beri olmadıgı kadar önemli yer tutan metaller, bu yasamsaletkisini sanat yapıtlarında ve üretimlerinde farklı ve etkin biçemlerde kendisinigöstermistir. Metal, modern heykel sanatında önemli bir anlatım sekli olarak yerinialmıstır. Dogrudan biçimlendirme veya metale özgü müdahale yollarıyla; demir,çelik, alüminyum, kursun, bakır vb. metaller, sanat üretimlerinde yeni anlatımolanakları yaratmıslardır.Bu yaklasımlarla, geleneksel sanat üretimlerinin sınırlarının sorgulanmasıylabaslayan 19 yy.?dan, modernizmin bir kavram ve degisim ideolojisi olarak toplumyasamına girmesi, yakın geçmise kadar bu arayısların gelmis oldugu yeni sınırlar;sanatçılar, akımlar ve yapıtlar zamandizin anlatım perspektifinde incelenmeyeçalısılmıstır. Tezin son bölümünde, Carlo Goldoni zmir talyan Kültür Merkezi?nde16 Mayıs 2007 tarihinde yükseklisans egitim sürecimin sonunda kursun ve demirmateryallerle açtıgım heykel sergisinin içerigi, rapor ve fotograflarla sunulmustur. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Metal malzemenin modern heykelde yeri ve anlatım olanakları | |
dc.title.alternative | Metals in modern sculptures and narrations possibilities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006889 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226311 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |