1990 sonrası japon korku sinemasında intikamcı ruh öğesi
dc.contributor.advisor | Çetin Özkan, Zühal | |
dc.contributor.author | Ziraman, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:55Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575493 | |
dc.description.abstract | Japon korku sinemasının beslendigi temel kaynak Japon kültürüdür. Japonkültüründe korku, mitolojiden gündelik yasama kadar birçok alanda varlıgınıhissettirir. Geleneksel kültürde genis bir yeri olan ?intikamcı ruh? ögesinin her türlüanlatıda yaygın bir kullanımı vardır. ?ntikamcı ruh? ögesi, arka planına yerlestirilentoplumsal sorunlarla birlikte Japon korku sinemasında da yogun bir biçimdekullanılmaktadır.Korku filmlerinin bir ülke sinemasında yükselise geçmesinin, toplumsalsorunların bir yansıması oldugu kabul edilmektedir. Japon ekonomisinde 1990'lardabalon ekonomisi olarak tanımlanan döneminin ardından gelen çöküsle birliktegüvenilen kurumsal yapılarda bozulmalar meydana gelmistir. Bunun izleri, tümpopüler kültür ürünlerinde oldugu gibi sinemada da görülmüs ve korku filmlerininüretiminde belirgin bir artıs gözlemlenmistir. Bu filmler arasında ?intikamcı ruh?ögesinin kullanıldıgı filmlerin çogunlukta olması da dikkat çekicidir. ?ntikamcı ruh?ögesinin Japon toplumundaki yeri ve anlamının kavranması, Japon sinemasında buögenin bir metafor olarak neden tercih edildiginin de anlasılmasını saglayacaktır. | |
dc.description.abstract | Japanese culture is the main source that Japanese cinema feeds off. Traces ofhorror appear in any field of Japanese culture from mythology to daily life. The?avenging spirit? element, which is an important component of traditional culture, iswidely used in many types of narratives. Furthermore, the ?avenging spirit? elementfrequently takes place in Japanese horror cinema with the combinaiton of socialissues.Rising of horror genre in cinema is generally regarded as a reflection of socialproblems. There had been corruptions in many reliable institutions following the1990?s bubble economy era in Japan. Its reflections can be observed in the outputs ofJapanese popular culture and also in cinema. It draws attention that majority of theserising horror films are the ones including ?avenging spirit? element. It?s also vital toperceive the importance of ?avenging spirit? element in Japanese cinema to explainthe reason why it is taken as a metaphor. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1990 sonrası japon korku sinemasında intikamcı ruh öğesi | |
dc.title.alternative | The element of `the avenging spirit` in post-1990's japanese horror cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006982 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226316 | |
dc.description.pages | 221 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |