20. yüzyıl müziğinde kullanılan özel efektlerin kemanda uygulama yöntemleri
dc.contributor.advisor | Duru Koevoets, Şeniz | |
dc.contributor.author | Akin, Tolga | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:53Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575479 | |
dc.description.abstract | 20. yüzyıla gelindiginde insanlar için yasam ilginç bir hal almayabaslamıstı. Yeni çagın teknolojik gelismeleri, hayatı daha kolay yasanır halegetirmekteydi. Aynı gelismeler sanat alanında da büyük bir hızla ortayaçıkmaya baslamıstı.20. yüzyıl müzigi de bu degisimden payına düseni almıstı. Müzikteyasanan degisiklikler arasında Schonberg'in 12 ton teknigi, Stravinsky'ninkarmasık ritimleri, Penderecki'nin nota yazım teknigi gösterilebilir.Bu dönemdeki en büyük degisiklik ise, enstrümanların eser içindekikullanıs biçimlerinde gizliydi. Besteciler, eserlerindeki müzikal düsünceleriniefekt olarak yansıtma yoluna gittiler. Klasiklesmis nota yazım teknigindenuzaklasıp, yerine grafik notasyona yöneldiler.Teknolojinin gelismesi ile icat edilen makinelerin sesleri, bestecilertarafından özel efekt olarak enstrümanlardan elde edilmeye çalısıldı. Honegger?Pacific 231? adlı eserinde buharlı trenden ve 1928'de yazdıgı ?Rugby? isimlieserinde ise spordan oldukça etkilenmisti. Prokofiev 1918'de, ?The Steel Step?balesini, 1934 yılında Rusya'ya dönmeden önce bestelemisti ve bu eser aynızamanda sanayi ve makine endüstrisini kutlama niteligindeydi.Bu dönemin baslarında yazılan Alban Berg'in ?Wozzeck? operasıdönemin en önemli eserlerindendir. Serbest atonal stilde yazılan bu operada,modern orkestrasyonun bütün incelikleri ve ayrıntıları oldukça yaygın birsekilde kullanıldı.Bu dönemde grafik notasyonun yükselisi kemanda da yeni çalmatekniklerini ortaya çıkartmıstır. Arse kullanımındaki yenilikler bu dönemdezirveye ulasmıstır. | |
dc.description.abstract | Life was getting interesting for people at the beginning of the 20thcentury. Technological innovations of the new age have made life much morecomfortable. Similar improvements have started to take place very rapidly infield of art.The music of that century has also affected by these extremely rapidchanges. Schonberg?s technique of 12 tones, Stravinsky?s sophisticated rhythmsand Penderecki?s technique of writing notes can be counted as good examplesfor the innovational changes in music.The most influential change at this age was hidden in the way of usingthe instruments in a musical piece. Composers have preffered to reflect theirmusical thoughts by using sound effects. Besides, classical technique of writingnotes was replaced by graphical notation.Composers have inspired from the newly invented machines and tried toimitate their sounds by using the instruments. It?s quite obvious that Honeggerhas strongly inspired from a train in his work named ?Pacific 231? and fromsports in ?Rugby? which he wrote in 1928. Prokofiev has composed his balet?The Steel Step? in 1918 before he came back to Russia in 1934. This piececonstitutes a celebration fort he industrial revolution.Alban Berg?s opera of ?Wozzeck? which was written at the beginning ofthat epoch was one of the most significant pieces. In this opera which wascomposed in a free atonal style, one way observe all the niceties and details ofthe modern orchestral view.The rising of the graphical notation has also brought new playingtechniques in violin. The innovations in using bow have raeched to the peak inthat epoch. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | 20. yüzyıl müziğinde kullanılan özel efektlerin kemanda uygulama yöntemleri | |
dc.title.alternative | The methods of practicing the special effects on violin, which are used on the 20th century music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.identifier.yokid | 9011820 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 219431 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |