Heykelde geçicilik olgusu ve kişisel bir sergi
dc.contributor.advisor | Avcı, Sevgi | |
dc.contributor.author | Atar, Neda İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:50Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575453 | |
dc.description.abstract | Günümüzde kapitalist toplum düzeniyle kosutluk gösteren sanatınkurumlarının birer magazaya dönüsmesi, sergilenen nesneleri ticari yatırımhaline getirdi. Bu durum sanatta yeni fikirlerin ortaya çıkmasına neden oldu.Müze, galeri, vs? gibi mekânların statülerini koruma istekleri dogrultusunda,kalıcı biçimlere sahip islerin sergilenmesine karsıt düsünceler; 1960 sonrasındasanat olmayan nesnelerin sergilenmesi ve sanatçının geçici olan eyleminingörsellestirilmesiyle ortaya kondu.Bunun dısında, tarihsel süreç içerisinde sanatın bulundugu politik rol,ona toplumda büyük güç ve statü kazandırmıstır. Sanatın kitleler üzerindekietkisi; yirminci yüzyılla birlikte dünyanın kapitalist temelde degisimiyle desüregelmistir. Bu açıdan birer prestij nesnesi olan sanat yapıtları; toplumla olanmesafelerini daha da artırmıstır.?Geçicilik? baglamında yapılan çalısmalar, alısıla gelmis geleneksel sanatobjesine göre; biçimlendirme, yerlestirme bakımından farklıdırlar. Bu türçalısmalar; yer çekimi ve doga kosullarına göre biçimlendirilmis, aynı zamandaizleyici müdahalesine açık ve gevsek bırakılarak yapılandırılmıstır. Geçicilik;sanat objesinin sanatçının eyleminin önüne geçmesine, etrafından bagımsız birnesne olusuna elestiridir. Çalısmaların; bitmis kalıcı biçim dısında geçiciliklerive tasınamaz olmaları; müzelerin temel islevi olan saklama fikrinisorgulamaktadır. Geçici olan çalısmalar anti-kapitalist yaklasımla, alınıpsatılabilen bir meta haline gelmis ve belli bir kesimin hizmetinde olan sanatakarsı çıkmıslardır. | |
dc.description.abstract | Nowadays, transforming of the art institutions into stores - which showsparallelism with capitalist society has made the objects commercialinvestment.This situation has led to new ideas. In accordance to keep the statusof places like museums, galleries, etc.; after 1960s, by exhibiting non-art worksand visualization of temporary work of an artist, opposite ideas of exhibitingworks that have permanent shapes, have displayed (introduced).Furthermore, the political role which the art has in the history ?hascaused the art to gain big power and status. With the 20th century, the effects ofthe art on people, has continued with the change of world in capitalist basis.With this aspect, the art works which are the objects of prestige, have raisedthe distance with the society.According to usual conventional art objects; the works made with the context ofephemerality are different in terms of formulization and installation. Works likethese have been formed according to gravity and nature conditions, at the sametime it has been constructed by leaving it open to viewers? interference.Ephemerality is a criticism that is against the idea of art object's coming beforean artist's action and being an independent object of it's environment. Beingunportable and temporary ?except finished and permanent form ? art worksinquire the idea of keeping which is the main function of art. Temporary workshave become merchandise which can be bought and sold with the anticapitalistapproach and opposed to art which serves certain sector. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Heykelde geçicilik olgusu ve kişisel bir sergi | |
dc.title.alternative | Ephemerality fact in sculpture and a personel exhibition | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015334 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226321 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |