Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztuna, H. Yakup
dc.contributor.authorCengiz, Murat
dc.date.accessioned2021-05-05T08:59:44Z
dc.date.available2021-05-05T08:59:44Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575395
dc.description.abstractBu tezde, Türkiye'de daha ziyade `Aile oyunları` olarak bilinen masa oyunları ve bu oyunları oluşturan unsurların birbirleriyle olan ilişkileri, kültürel ve tarihsel açıdan ele alınmıştır. Tarih öncesi dönemlerde ortaya çıkan masa oyunlarının evrimsel gelişimi incelenmiş ve farklı kültürlerle nasıl bir etkileşime girdikleri irdelenmiştir.Günümüz dünyasında, sadece vakit geçirmeye ve eğlenmeye yarayan araçlar olarak görülen masa oyunlarının, tarih boyunca, kültürel, sosyal ve dini işlevler yüklendikleri gösterilmiş; bu işlevlerin, oyunları oluşturan görsel elemanları nasıl etkilediği incelenmiştir. Tarihsel süreçte değerlendirilen masa oyunlarının, baskı tekniklerindeki ve bilişim teknolojilerindeki gelişmelerden, yapısal ve görsel olarak nasıl etkilendikleri irdelenmiştir.Tezin amacı, tarih öncesinden günümüze kadar gerçekleşen; oynama eylemine yaklaşımdaki değişimlerin ve bu oyunların etkileşime girdikleri kültürel değerlerin, masa oyunlarındaki görsel ve yapısal yansımalarını incelemektir.
dc.description.abstractIn this thesis, board games, which mostly recognized as `family games` in Turkey, and the relationships between the elements that form a board game are discussed in historical and cultural context. The evolutionary development of board games, which first appear in prehistoric times, is surveyed and their interactions with different cultures are examined.Board games, which mostly perceived as tools for recreation nowadays, are put forth to have carried cultural, social and religious functions. The effects of these functions had on the visual aspects of board games are observed.Board games are evaluated in historical continuum and the effects of advancements in printing techniques, communication and data processing technologies are discussed.The scope of this thesis is to construe the visual and structural repercussions that are affected by changes in approach to gameplay that took place and the cultural values these games interacted with throughout history.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleMasa oyunlarında görsel-içerik ilişkisi ve uygulama çalışması
dc.title.alternativeVisual and content relation in board games and an implementation study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid317147
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219449
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess