Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakoğlu, Ramazan
dc.contributor.authorAtal, Tuncay Murat
dc.date.accessioned2021-05-05T08:59:40Z
dc.date.available2021-05-05T08:59:40Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575363
dc.description.abstractİnsanların toplum ve sanat eseriyle olan ilişkileri birbirleriyle karşılaştırıldığında aralarında güçlü bir bağ bulunduğu görülmektedir. Bütün insanlar için gerekli olan kendi aralarında `karşılaşma` olasılığının, aslında daha kendiliğindenleşmiş ve yoğunlaşmış hali sanat eseriyle karşılaşma sürecinde başka bir biçim olarak ortaya çıkmaktadır. Daha başka bir açıdan sanat ürününü görmek, `ötekiyle göz göze gelme hali`nin tekinsizliğini ortadan kaldırmaktadır. Sanat ürününün karşısında başlangıcı ve sonu belirlenmiş süreci yaşamaktayız. Bu süreç bilgilenme adına çağa tanıklık etmemizi ve insanın kültürel bilgisini algılamamızı sağlamaktadır. Bu da fotoğraf tekniğinin bulunmasıyla fotoğraf karşısında, bu buluşun hareketli görüntüye dönüştüğü zamandan itibaren film karesinde ve artık yapımcısının sınırlarının genişlemesiyle daha demokratikleşmiş bir biçimde video görüntüsünde gerçekleşmektedir. Bu karşılaşma sürecinde iyi ya da kötü değerlendirmelerinin ötesine geçilip `Niye?` diye sorulduğunda yirmibirinci yüzyılın sunmakta olduğu gerçeklikle karşılaşılacaktır.
dc.description.abstractWhen the human beings' social relations and interest in a work of art are compared, one can see that there is a strong connection between them. The probability of meeting each other, which is common for all people, actually takes another form which is more spontaneous and intensive when encountering a work of art. To see the work of art from another point of view is to eliminate the taboo of `catching each other's eye`. We experience processes whose beginning and end are specific. This gives us the opportunity of withnessing our age, getting information, and grasping people's cultural knowledge. First, this happened with photographs and the invention of photographical techniques, then with films, when inventions turned into moving pictures, and lastly with videos, which are a more democratic form extending the producer's limits. During this encounter, if we ask the question `why` and go beyond posgood or bad critiques, the twenty-first century reality will be the answer.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleGünümüz sanat formu olarak video art
dc.title.alternativeVideo art as present art form
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.identifier.yokid323370
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226351
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess