Sinemada görsel algılama
dc.contributor.advisor | Bayındır, Dilaver | |
dc.contributor.author | Çankaya, Koray | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:40Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575359 | |
dc.description.abstract | Film sanatı gözlenen kendine has özellikleri, estetik olarak dönüştürerek gerçekliği tekrar inşa eder. Bu dönüşüm, görsel tasarım ile gerçekleşebilir. Biçim gerçekliğin estetik olarak çekici tasarımlar ile tekrar oluşturulması ile ilgilidir. Görsel iletişim (renk, ışık, kompozisyon, gibi bir çok estetik çekici tasarım unsurları) Sinema biçimi ile sağlanır. Biçimci yaklaşım gerçekliğin bir yorumudur. Biçimci yaklaşım, öznel olarak belirli düşüncelerin, duyguların, fikirlerin ve anlamların film teknikleri ile yansıtılmasıdır. Yönetmen Bir görünüşün kendine has özelliklerini film biçimi ile yorumlar ve tekrar sunar.Görsel olarak tekrar inşa edilen gerçeklik, gerçekliği aşmayı ve yeni bir gerçeklik yaratmayı amaçlar. Böylece dramatik yoğunluk ve ifade güçlenecektir. Güçlü görsel ifade ile içeriğin uyumu, anlamın zihindeki etkisini artıracaktır. Etkili Biçim için ise algılama süreci önemlidir. Zihin görsel bilgiyi nasıl alır, işler, yorumlar ve anlamı bunlardan alır. Bu soruların cevabını ve görsel bilginin üzerimizdeki etkilerini bilmemiz gereklidir. Eğer Görsel mesajların tasarım yöntemleri, algılama üzerindeki etkilerini iyi anlarsak, unutulmaz görüntüler yaratılabiliriz.Bu çalışmada görsel tekniklerin insan zihnine etkileri incelenmiştir. Bir enformasyon aracı olarak filmin estetik unsurlarının, (ışık, renk, kompozisyon, görsel tasarım öğeleri v.b) psikolojik etkilerini göstermeyi denedim. Estetik unsurların psikolojik etkileri ile içerik ve temanın daha iyi nasıl ifade edilebileceği ortaya koymaya çalıştım. Etkili görsel iletişimin algılama ile ilişkisini ortaya koymaya çalıştım. | |
dc.description.abstract | Film art transforms and reconstructs the aesthetically observed charasteristics. This transformation can be realised by visual designs. Form is related with reconstruction of reality with appealing designs. Visual communication is provided by Cinema Form (colour, light, composition, such as a lot of appealing designing elements). Formalist approach is an interpretation of reality. Formalist aprroach, subjectively reflection of specific thoughts, feelings, ideas and meanings with film techniques. Director interprets and represents specific ways of an aspect with film form.Visually reconstructed reality aims to go beyond reality and create a new reality. Thus, Dramatic intensity and expression will be reinforced. Consistency of Strong visual expression and content will increase the influence of meaning on mind. Perception process is important for the effective form. How the mind/brain receives visual information, processes it, derives meaning from it. We need to know answer of these questions and impact of visual information on us. If we well understand the techniques of visual messages and their effects on perception, We can create unforgetable images.In this study, effects of visual techniques on human mind has been analysed. I tried to display psychological effects of Aesthetic elements (light, colour, composition,. Visual design elements and so on ) of film as a information medium. I tried to bring up how content and theme can be expressed with the psychological effects of aesthetical elements. I tried to bring up relationship of effective visual communication with perception. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Sinemada görsel algılama | |
dc.title.alternative | Visual perception at the cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 325398 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 236042 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |