Doksanlı yıllar ve sonrası Amerikan korku sinemasında kadına yönelik dinsel içerikli şiddetin psikanalitik incelemesi
dc.contributor.advisor | Taranç, Ragıp | |
dc.contributor.author | Taşkan, Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:40Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575357 | |
dc.description.abstract | Türlerin oluşumundan beri varlığını sürdüren, zaman zaman durgunluk dönemine girse de, ülkenin geçirdiği krizlerden olumlu yönde etkilenen ve bu dönemlerde altın çağını yaşayan korku sineması, ataerkil ideolojinin en iyi temsil edildiği türlerin başında gelmektedir. Kadının, ?öteki? olarak nitelendirildiği ve özellikle yetmişli yıllarda ortaya çıkan kadın hareketleri ile altın çağını yaşayan korku sineması, ataerkil toplumun en önemli unsurlarından biri olan dini de kullanarak, kadının cinselliğini bastırmış, ehlileştirmiş ya da cezalandırmıştır. Feminist hareketlerin hız kazanması ile birlikte, korku filmlerinin sayısının artmasının yanında kadına uygulanan şiddet de artmaktadır. Ayrıca uygulanan bu şiddet, dini temellere dayandırılarak meşru hale getirilmektedir.Bu çalışmamızda, korku sinemasında kadının konumu değerlendirilerek, kadınların bastırılmaya çalışılan cinselliğinin, dini yollarla nasıl meşru hale getirildiği ve kadının nasıl cezalandırıldığı incelemiştir. Ataerkil din tarafından günahkâr olarak nitelendirilen ve dinsel şiddet ile cezalandırılan kadını, ana tema olarak kullanan üç film (Stigmata, Constantine, Şeytan: Başlangıç) inceleme kapsamına alınarak, anlatım yapısındaki dinsel temalar çözümlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Horror movies which are affected from the crisis of the country in positive a way and experienced its Golden Age in these period, are the one of genres which is represented the best of patriarchal ideology. Horror movies which determine the women as ?other? and live the golden age especially with the women movements in seventies, have repressed of the women sexuality, domesticated and punished of women by using the religion which is one of the most important points of the patriarchal society. The horror movies with the feminist movements increase both the amount of films and amount of the violence towards women. Also, this violence is getting legal by using religious beliefs.In our study, how the sexuality of women which is tried to repress with a religious ways and how women are punished were examined by evaluating the position of the women. Three films (Stigmata, Constantine, Exorcist: The Beginning) which are used women which is determined as a sinful by the patriarchal religion and punished in a way of religious violence as main theme were analyzed because of their religious points in their narrative structures. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Doksanlı yıllar ve sonrası Amerikan korku sinemasında kadına yönelik dinsel içerikli şiddetin psikanalitik incelemesi | |
dc.title.alternative | Psychoanalysis examination of relagious violence towards women in American horror films in ninties and afterwards | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Women figure | |
dc.identifier.yokid | 326596 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 236047 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |