Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztuna, H. Yakup
dc.contributor.authorÜnal, Elçin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:59:27Z
dc.date.available2021-05-05T08:59:27Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575238
dc.description.abstract`1940 sonrası Amerikan baskı resminde protest tavır' tez başlığını taşıyan bu araştırmada, baskı resmin başlangıcından günümüze tarihsel gelişiminde, toplumsal olayların, dönemin baskı resimlerine, protest yansımalarının saptamaları yapılmaya çalışılmıştır.Endüstri devrimi öncesi ve sonrasında dünya genelinde baskıresmin gelişim süreci ve protest örnekleri kısaca çalışmanın ilk bölümünde incelenmiştir. Dünya savaşları dönemlerinden itibaren, yaşanılan sıkıntı ve arayışların, evrensel boyutta, özellikle baskının rönesansı kabul edilen 1940 sonrasında, ekonomik güç ve beyin göçü ile sanatın önemli merkezlerinden biri haline gelmiş, pek çok farklı ırktan, kültürden insanın bir arada yaşadığı Amerika Birleşik Devletleri ölçeğinde irdelenmesine çalışılmıştır. Bu anlamda pek çok sanatçının bir arada devlet desteği ile propaganda amacı unutulmadan özgürce baskı resim ürettiği Federal Sanat Projesi'nin ve göçmen sanatçıların buluşma noktası haline gelen, neredeyse deneysel bir merkez niteliği taşıyan Stanley William Hayter'in New York'ta kurduğu Atölye 17'nin baskı sanatlarına getirdiği yenilikler ve sanatçıların yenilikçi ve protest işleri üzerinde durulmuştur.Amerika'da sosyo-ekonomik ve kültürel sürecin gelişimi incelenmiş, II. Dünya Savaşı sonrası değişen politik, ekonomik dengelerin, toplumların sosyal yapısında ve dünyaya bakış açılarında ortaya koyduğu farklılıklar ikinci bölümde araştırılmıştır.Bilginin, düşüncenin çoğaltılıp, paylaşılmasında kullanımıyla, demokratik bir karakter taşıyan baskı resim sanatının, gelişen teknoloji sayesinde hemen her çeşit malzeme ve yüzeye uygulanabilirliğiyle kamusal alanlarda kullanımının protest örnekleri de bu bölümde araştırılmıştır. Bu bölümlere ilişkin elde edilen bulgular, sanatın,özellikle baskı resim aracılığıyla, gündelik hayatın hemen her alanına girerek, kültürel yayılımın, zenginliğin artmasında, sanatçıların dönemlerinin düşünce yapısını etkileyebilecek, yön gösterebilecek toplumsal mesajlarını, geniş kitlelere aktarmalarında çok önemli bir rol üstlendiği araştırma sonunda saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this dissertation named as `Protest Attitude in American Printmaking after 1940? is to determine the protest reflections of social events on prints of the time in the historical development of print from the onset up to now.In the first part of the study, the progressions of printmaking before and after the industrial revolution throughout the world and protest examples were examined. All the difficulties and pursuits since the periods of world wars were studied in a universal dimension in the scale of the United States of America, which became one of the most important centers of art as a result of economic power and brain drain and where a number of people from different ethnic groups and cultures lived altogether especially after 1940, which was considered to be the renaissance of printmaking. In this sense, Federal Art Project, where a great number of artists made prints collaboratively and freely by governmental assistance without ignoring the propaganda aim as well as Atelier 17, which Stanley William Hayter established in New York and which has the characteristics of an experimental center were examined in terms of their contributions to printmaking and the artists? innovative and protest works.The development of socio-economical and cultural process throughout the world and in America was studied. In addition, differences put forward by political and economic balances that changed after the World War II on the social structure of societies and their worldviews were examined in the second part.Also In the second part, protest examples of the use of knowledge and thought by multiplying and sharing, the application of printmaking, which has democratic characteristics, on nearly all kinds of materials and surfaces with the help of technology and its use in public areas were scrutinized. Findings related to these parts have shown that art has been in all areas of the daily life especially by the help of printmaking and thus it has a great role in increasing cultural expansion and richness and transmission of social messages which can shape and stand artists? periods to large crowds.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title1940 sonrası Amerikan baskı resminde protest tavır
dc.title.alternativeProtest attitude in American printmaking after 1940
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmAmerican art
dc.subject.ytmPrinting arts
dc.subject.ytmPrintmaking
dc.subject.ytmProtest printmaking
dc.identifier.yokid357376
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid280162
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess