Wolfgang Amadeus Mozart`ın piyano konçertolarındaki beste bütünlüğü ve performans uygulamaları
dc.contributor.advisor | Yafe, Aykut | |
dc.contributor.author | Ebesek, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:59:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:59:10Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575092 | |
dc.description.abstract | W.A Mozart'ın Piyano Konçertoları'ndaki beste bütünlüğü ve performans uygulamalarının boyutları bestelendiği günden, günümüze kadar tartışılan bir konudur. Konçertoların basımları, otantikliği, kadans ve fermata seçimleri, süslemeler, pedal kullanımı, nüans işaretleri, basso continuo, doğaçlamalar, edisyon farklılıkları gibi önemli konularda belirsizlikler vardır.Hummel ve Cramer gibi bestecilerin düzenlemeleri, tarihsel açıdan kabul görmüş dokümanlar Mozart stilini oluşturdu ve süsleme ile ilgili bilgilenmemize yardımcı oldu. Paul-Eva Badura, Frederick Neumann ve Neal Zaslaw'ın yapmış olduğu araştırmalar sonucunda, var olan yazılı dokümanı, bilgi ve farklı bakış açıları ile performansa dönüştürme imkanına sahibiz.Dönemlerinin en dikkat çekici eserlerinden olan Mozart'ın Piyano Konçertoları, Klasik Dönemden, Romantik Döneme geçişte önemli rol oynamışlardır. Klavyeli çalgıların mekanik olarak gelişmesi ve piyanoda pedal kullanımı ile Mozart'ın piyano konçertoları aynı dönemdedir.Günümüzde W.A.Mozart'ın piyano konçertolar, piyanistler ve orkestralar tarafından özellikle tercih edilen eserler arasına girmişlerdir. | |
dc.description.abstract | From the days that they composed, dimensions of compositional completion and performans practise of W. A. Mozart is a controversial issue. There are indefiniteness such as editions of concertos, authanticity, cadenzas and fermatas, ornaments, pedal, dynamic marking, basso continou, emprovised embellishments an different edditions.The Cramer and Hummel arrengments represent crucial documents in the reception history of the Mozart piano concertos and recreate Mozartian style. Now we have the oportunity of transforming performans with intelligence and perspective by printed documents and inquiries from Paul-Eva Badura, Frederick Neumann and Neal Zaslaw.As one of the noteworth consequences, Mozart?s piano concertos had been featured in the transition from the classical era to romantic era. The devolopment of keyboard instrument, using pedal and Mozart?s piano concertos are in the same period.Nowadays, Mozart?s piano concertos are preferential consequences from piano performers and orchestras. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Wolfgang Amadeus Mozart`ın piyano konçertolarındaki beste bütünlüğü ve performans uygulamaları | |
dc.title.alternative | Compositional completion and performance practice of Wolfgang Amadeus Mozart piano concertos | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Mozart, Wolfgang Amadeus | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Pianist | |
dc.subject.ytm | Improvisation | |
dc.identifier.yokid | 404203 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 293262 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |