Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Ahmet Beyhan
dc.contributor.authorYelmen, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2021-05-05T08:59:04Z
dc.date.available2021-05-05T08:59:04Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575035
dc.description.abstractGörsel sanatlar içinde, bilimle olan yakınlığı açısından fotoğrafın ayrı bir yeri vardır. İcadındaki optik ve kimyasal süreçler onu bilimin bir parçası yapmıştır. Bu tezin amacı, bilimsel yöntemlerden oluşan kriminalistiğin bir dalı olan kriminal fotoğrafın, fotoğraf sanatındaki alternatif estetik yorumlarını üç ana bölümde incelemektir.`Kriminal Fotoğrafın Tarihçesi' başlığını taşıyan birinci bölümde; fotoğrafın icadındaki bilimsellik, kriminalistiğin tanımı, tarihçesi ve kriminal fotoğrafın tekniği bağlamında incelenmektedir.`Kriminal Fotoğraf ve Mahremiyetin İhlali' adlı ikinci bölümde ise mahremiyet `olay yeri' açısından tartışılmıştır. Bu bölümde basın fotoğrafçılığı, Weegee, Letizia Battaglia ve Enrique Metinides'in fotoğrafları bağlamında enformasyon düzeyinde ele alınırken, Sophie Calle'in `Otel' serisi bağlamında da kavramsal düzeyde ele alınmıştır.Üçüncü ve son bölüm olan `Kriminal Fotoğraf Estetiği'nde ise, kriminal fotoğrafın görselliğinin ve içeriğinin estetik açıdan yorumları örneklendirilmiştir. Bu bölümde, kriminal açıdan çok belirleyici olan `ölüm' kavramı özellikle vurgulanmıştır. Çünkü ölüm, olay yerine, adli boyutu ve kriminalistiğin kullandığı yöntemler açısından farklı bir yaklaşım getirmek zorundadır. Bu nedenle üçüncü bölüm, sanatsal açıdan estetik hale getirilen `ölüm' kavramının Witkin ve Serrano gibi fotoğrafçıların çalışmalarıyla, tüketim nesnesi haline getirilen moda fotoğrafları bağlamında Guy Bourdin'in çalışmalarıyla, postmodern bakış açısıyla adeta bir ölüm modası mizanseni sunan Izima Kaoru ve Melanie Pullen'ın çalışmalarıyla, gerçekliğin katmanlarında boyutlararası bir yolculuk sunan Erwin Olaf'ın ?Royal Blood? serisiyle sonlanmaktadır.Sonuç olarak bu araştırma dolayısıyla, kriminal fotoğrafın; estetik yorumlar bağlamında farklı sunumları, örneklerle ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractPhotography has a special place in the visual arts, as it is closely related to science. Due to the optical and chemical processes involved during its invention, photography can also be considered as a science. The aim of this thesis is to examine in three chapters the scientific use of photography in forensic and criminal detection, and to comment on the aesthetic qualities thereof, and its use within of art photography.The first chapter, titled `The History of Criminal Photography?, will cover the invention of photography and the science involved; the history, early use and the techniques used in forensic and criminal detection photography.In the second chapter titled, `Criminal (Forensic) Photography and Violation of Privacy Photography?, is discussed in terms of the crime scene. In this chapter, press photography is discussed using the photographic examples of photographers; Weegee, Lettizia Battaglia and Enrique Metinides; and is also examined conceptually in the context of Sophie Calle?s series, `Hotel?.In the third, and the final chapter, `Aesthetic Comments on Criminal Photography?, the visual and content of criminal photography is exemplified aesthetically. In this chapter, the concept of `death?, which is very decisive in terms of the criminal, is given special attention. For this reason, the understanding of the many approaches of the forensic and criminal investigation techniques regarding death in relation to the crime scene are important. This final, third section concludes with the artistic and aesthetic approaches to death via the works of photographers such as Witkin and Serrano; in the context of the commercial fashion images executed by Guy Bourdin, in the `post-modern? perspective of the work of Izima Kaoru and Melanie Pullen, with the staging of a death of fashion; and Erwin Olaf?s `Royal Blood? series that presents an inter-dimensional journey in layers of reality.In conclusion, this study will have presented, with the examples, different presentations of criminal photography in the context of aesthetic comments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleKriminal fotoğraf ve estetik yorumları
dc.title.alternativeCriminal photography and its aesthetic comments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFotoğraf Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmAesthetics
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmCriminology
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmCriminal photography
dc.identifier.yokid413184
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289462
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess