Sefarad şarkılarını evrensel formlara dönüştürme çalışmaları ve lied formu üzerine özgün yorumlar
dc.contributor.advisor | Eytemiz, Demet | |
dc.contributor.advisor | Taranç, Berrak | |
dc.contributor.author | Şaul, Linet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:58:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:58:56Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574966 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, Kantika diye adlandırdığımız Sefarad şarkılarının kendine özgü yapısından kaynaklanan evrensel Lied formu ile uyumu incelenmiş ve oniki özgün Kantika düzenlemesi sunulmuştur. Birinci bölümde, Dünya, Anadolu, İspanya, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti tarihindeki Yahudiler, İzmir Yahudileri, Ladino ile Sefarad mutfağı, düğünler, törenler, Şabat ve bayramlar anlatılmıştır. İkinci bölümde, Sefarad şarkılarının teknik ve estetik özellikleri, dini müzik, besteciler, yorumcular ve Kantikaları evrensel formlara dönüştürme çalışmaları detaylarıyla incelenmiş ve üçüncü bölümde de önceden yapılmış evrensel Lied formuna uyarlamalar örnek gösterilerek, bu konuda yaptığım yeni düzenlemeler de Sefarad şarkı repertuvarına kazandırılmıştır.Türkçe Anahtar Kelimeler:1- Sefarad 2- Ladino 3- Kantika 4- Lied 5- Yahudi | |
dc.description.abstract | In this thesis, the harmony between the Sephardic songs so called Kantika and the universal Lied form is examined and twelve specific Kantika arragements are presented. In the first part, Jews in the history of the World, Anatolia, Spain, Ottoman and in the Turkish Republic with Jews in Izmir, Ladino, Sephardic Kitchen, weddings, ceremonies, Sabath and holidays are explained. In the second part, the technical and esthetic peculiarities of the Sephardic songs are explained. In the third part other works that have been done to convert Sephardic songs into universal forms are shown and new arrangements on the subject are added to the Sephardic song repetoire.?ngilizce Anahtar Kelimeler:1- Sephardic2- Ladino3- Cantiga4- Lied5- Jewish | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Sefarad şarkılarını evrensel formlara dönüştürme çalışmaları ve lied formu üzerine özgün yorumlar | |
dc.title.alternative | Studies on transforming Sephardic songs into universal forms and specific interpretations on Lied form | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Opera Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Lied | |
dc.subject.ytm | La Traviata | |
dc.subject.ytm | Jews | |
dc.subject.ytm | Izmir | |
dc.subject.ytm | Jevish art | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.subject.ytm | Spain | |
dc.subject.ytm | Songs | |
dc.identifier.yokid | 440597 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 328076 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |