Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Murat
dc.contributor.authorDragonetti, Mezula
dc.date.accessioned2021-05-05T08:58:52Z
dc.date.available2021-05-05T08:58:52Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574928
dc.description.abstractÖZETBu tez çalışmasında günümüz sanatını biçimlendiren simülakrların yeniden üretim sürecinde sanatla ilişkisinin gelişimini araştırmak öngörülmüştür. Çağdaş sanatın içinde bulunduğu durumu incelemek ve mevcut konuma nasıl ulaştığını anlamak için Jean Baudrillard'ın simülasyon kuramı çerçevesindeki verilerden ve simülakr, kopya, orijinal, özgün ve alıntı kavramları üzerinde duran Gilles Deleuze, Roland Barthes, Julia Kristeva, gibi postyapısalcı düşünürlerin etkisiyle de şekillenen yeniden üretimin postmodern sanatta varlık gösterdiği yapılanmaların incelenmesi hedeflenmiştir. Gerçekliğin yok olduğu postmodern dönemde eğer gerçeklik yoksa sanat yapıtını oluşturan öğelerin kaynağı nelerdir? Teknolojik gelişmelerin mekanik yeniden çoğaltma imkânı sağladığı anda yeniden üretilen ile orijinal ilişkisi nasıl konumlandırılır? Kopyalar orijinal olmaya başladığı zaman onları özgün olarak nitelendirmek mümkün müdür? Sanatçılar simülakrların yok ettiği gerçekliğin özlemini duyduğu için mi geçmiş üslupları kendilerine mal etmek istemektedirler? Bir nesne hazır yapıt olarak sunulduğu anda sanat gerçekliğin kendisi mi olmaya çalışmaktadır?Marcel Duchamp'ın burjuva beğenisine başkaldırmak amacıyla sunduğu sıradan bir nesne sanat statüsüne yükselmiştir. Andy Warhol'un ticari bir nesneyi yani meta bir ürünü sanat nesnesi yapması ve kopyaların kopyalarını çoğaltması, sanatı gerçeklikten ayıran özelliklere son veren dönüm noktası olmuştur.İçinde bulunduğumuz dünyada gerçeğin yerini hipergerçekliğin aldığını söyleyen Baudrillard'ın kitapları en çok başvurulan literatür kaynaklar olmuştur. Postmodernizmi anlamak için özellikle modernist sanat ve 1960'dan sonra sanatta oluşan değişimleri hazırlayan etkenler incelenmiştir. Üretime dayalı politikadan tüketime dayalı politikaya geçen kapitalizmin kültürel mantığı çerçevesinde koda dayalı göstergeler sistemi araştırılmıştır. Ve daha sonra göstergelerle donatılmış hayatımızda simülakr imgelerin yeniden üretimle sanat yapıtına dönüşme aşamaları ele alınmıştır.Türkçe Anahtar Kelimeler: 1- yeniden üretim2- simülakr 3- gerçeklik / hipergerçeklik 4- kopya / orijinal 5- temellük
dc.description.abstractABSTRACTThis thesis includes examination of the simulacra that reshape the contemporary art, for its development of relation with art at the state of reproduction. This study aims to examine status of contemporary art, understand how it reached its present position, and to examine formation of reproduction re-shaped with effect of poststructuralist thinkers such as Gilles Deleuze, Roland Barthes, Julia Kristeva emphasizing simulacra, copy, original, authentic, and citation concepts and from data at simulation theory of Jean Baudrillard, and making its presence felt at postmodern art. If there is no reality in postmodern period, what are the sources of elements creating work of art? How the reproduction and original relation is positioned at the moment that technologic developments provide mechanical reproduction opportunity? Is it possible to qualify copies as authentic when they become original? Do the artists want to appropriate syles of the past in order that they miss the reality eliminated by simulacra? Does the art become reality itself once an object is presented as ready work of art?An ordinary object which is presented by Marcel Duchamp in order to revolt against bourgeois appreciation arises to art status. It is turning point that Andy Warhol turned a commercial object so meta product, into work of art, and reproduct its copies of copies, and this ends the feature that distinguishes art from reality.The books of Baudrillard who states that hiperreality takes the place of reality in the world are mostly referred literature sources. In order to understand postmodernism, the modernist art and factors preparing changes occurred in art after 1960 have been studied. The code-based signs system has been searched within framework of cultural logic of capitalism that turns production-based policy into consumption-based policy. And, then the stages of turning simulacra images into work of art with reproduction in our life fully with signs.?ngilizce Anahtar Kelimeler:1- reproduction2- simulacrum3- reality / hyperreality4- copy / original5- appropriationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSimülasyon kuramı çerçevesinde günümüz sanatında yeniden üretim olgusu
dc.title.alternativeA case of reproduction in contemporary arts within framework of simulation theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRemanufacturing
dc.subject.ytmSimulacrum
dc.subject.ytmReality
dc.subject.ytmOriginality
dc.subject.ytmCopy
dc.identifier.yokid442357
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328084
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess