Show simple item record

dc.contributor.advisorNutku, Hülya
dc.contributor.authorAraci, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-05T08:57:46Z
dc.date.available2021-05-05T08:57:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574344
dc.description.abstractGünümüz Türkiye'sinde tiyatro yaşantısında etkin bir yere sahip `Alternatif Tiyatrolar` 2000'li yılların ortalarından itibaren ortaya çıkmışlardır. Ülkemizde alternatif anlamda tiyatro arayışları sadece 2000'li yılların ortaları değil 1960'lı ve 1980'li yıllarda da gerçekleşmiştir. Her üç alternatif arayış, ülkenin psiko–sosyal yaşantılarıyla yakından ilgilidir. Alternatif ya da ana akım olsun tiyatro sanatı özne ve nesnesini toplumsal düşünce biçimlerinden almaktadır. Ülkemizin de 1950'li yıllardan itibaren yaşadığı hareketlenmeler, tiyatro sanatını da yakından ilgilendirmiştir. İnsandan yola çıkarak topluma uzanan tiyatro sanatının en önemli etkilerinden biri yaşadığı çağın fikirlerini, yaşantısını ve değerlerini ortaya koymaktır. Ancak bu amaç öğretici olmak anlamına gelmemektedir. Tiyatro `oyun` öğesi ile sanatçı ve seyirci arasında beraberce bir yaşantıyı deneyimlemekten geçmektedir. Çalışmanın amacı bu deneyimi araştıran 2000'li yıllardan sonra artan alternatif toplulukların dinamiklerini anlamak, bu sayede mevcut tiyatro ortamını şekillendiren oyuncuların, yönetmenlerin temel içsel süreçlerini, bu tiyatro biçimini tercih nedenlerini, kendi söylemlerinden yola çıkacak sözlü tarih çalışmasıyla değerlendirmektir. Bu değerlendirme nitel araştırma deseni olan `gömülü teori` ile yapılacaktır.
dc.description.abstractNowadays in Turkey has an active in the theater life which a lot of `Alternative Theater` have emerged since the middle 2000s. The alternative theater in our country has not only occurred in the mid 2000s but also in the 1960s and 1980s. All three alternative movements are closely related to psycho-social experiences of the our country.Whether mainstream or alternative theater art is related to the subject and object of social thinking From 1950s to now on , the movement lived in our country are closely related to the theater. One of the most important effects of the theater arts community extends starting from human lived era of the ideas is to reveal the life and values. However, this is not meant to be instructive purpose. The theater is a `play`, a place where actors and audience together experience a life together. the aim of the study is to understand the dynamics of alternative theater when emerged 2000's years and , to evaluate the basic internal processes of the actors, writerand directors, the reasons for choosing this theater forms. This evaluation will be doing by the qualitative research design which call `grounded theory`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleİstanbuldaki alternatif tiyatroların psiko-sosyal açıdan sözlü tarih yöntemi ile değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of alternative theaters in Istanbul in terms of psycho-social aspect
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-07-01
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmGrounded theory
dc.subject.ytmAlternative art places
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmPsychosocial causes
dc.subject.ytmPsychosocial effects
dc.subject.ytmOral history
dc.subject.ytmIstanbul
dc.identifier.yokid10214162
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530979
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess