Show simple item record

dc.contributor.advisorGüngör, Memduha Candan
dc.contributor.authorKapan, Ece Pinar
dc.date.accessioned2021-05-05T08:57:20Z
dc.date.available2021-05-05T08:57:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574110
dc.description.abstractÖZETBu araştırmadaki tasarımların temel çıkış noktasını, Ayasofya Mozaiklerinden yola çıkılarak geliştirilen Seramik formlar oluşturmaktadır.Ayasofya 916 yıl boyunca Doğu Roma İmparatorluğu'nun kilisesi ve dünyanın merkezi olmuştur. Hristiyan dünyasının gururu niteliğinde olan bu yapı, ayakta kaldığı süreç boyunca birçok deprem, yangın ve isyan atlatmıştır. 1453 yılında Konstantinopolis'i fetheden Fatih Sultan Mehmet, yapıyı camiye dönüştürmüş, içinde barındırdığı mozaikleri ise özenle korumuştur. 1847-49 yılları arasında Sultan Abdülmecid'in girişimleri ile İsviçreli Mimar Gaspare Fossati tarafından restorasyonları yapılmış, 1934 yılında ise Atatürk'ün girişimleri ile müzeye çevrilerek sergilenmeye başlanmıştır. Ayasofya bir ibadethane olmasının ötesinde Bizans ve Osmanlı İmparatorlukları'nın sosyal ve siyasal hayatlarının merkezi olmuştur. Bu önemi sayesinde yapı, kentsel imgeye dönüşmüş ve İstanbul ile özdeşleşmiştir.Ayasofya mozaiklerinin sanat dalları ile olan etkileşimlerinin irdelenmesinde, dönemin mimari, resim, inanç ve düşünce sistemi referans olmuştur. Bu bağlamda Ayasofya Kilisesi'nin duvarlarını süsleyen mozaikler, kavramsal olarak ele alınarak bu çalışmadaki seramiklere dayanak oluşturmuştur.
dc.description.abstractABSTRACTThe main starting point of the designs which is in this research is the ceramic forms developed from the mosaics of Hagia Sophia.Hagia Sophia has been the church of the Eastern Roman Empire and the center of the World for 916 years. Hagia Sophia is the important source of pride the Christian World. It witnessed many earthquakes, revolt and fires during is survival.Constantinople was conquered in 1453 by Fatih Sultan Mehmet. The building was converted into a mosque and the mosaics in it were carefully preserved. It was restored between 1847 and 1849 by the Swiss architect Gaspare Fossati. The reason for it is the Sultan Ahbdulmecid's attempts. In 1934, with the attempts of Ataturk began to be exhibited as a museum. Although Hagia Sophia was a place of worship, it became the center of the social and political life of the Byzantine and Ottoman Empire. Trough to this, it became identified with İstanbul and became and urban structure.In the researching of the interaction of the Hagia Sophia mosaics with the branches of art; architecture, painting, belief and thought system have been the reference. In this context, the mosaics adorning the walls of the church of Hagia Sophia are conceptually handled and ceramic formed the basis of this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAya Sophia Mozaikleri`nin seramik yüzeyler üzerinde yorumlanması
dc.title.alternativeInterpretation of hagia Sophia Mosaics on ceramic surfaces
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentSeramik ve Cam Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmMosaics
dc.subject.ytmMosaic art
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmCeramics
dc.subject.ytmArt history
dc.subject.ytmByzantine works
dc.identifier.yokid10280706
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573970
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess