dc.contributor.advisor | Eskier, Simber Rana | |
dc.contributor.author | Tatli, Kusay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:57:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:57:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574073 | |
dc.description.abstract | Varlık, ıssız bir çöle fırlatılmış, belirsizlik içinde kalmış, düzlemde kayıp ve yabancı olmasıyla birlikte, kaygıyla çevresine ilgi duymuş, belirleme ve tanımlama ihtiyacı duymuştur. Zaman'ın başlangıcı kabul edilen `Big-Bang` kuramıyla birlikte, evrenin artan bir hızla genişlediğini gözlemlemekteyiz. Buna göre her şey çeşitlenmekte, düzensizliğe doğru hareket etmektedir. Bu koşullarda belirsizlik tıpkı fırlatılmışlık gibi, varlığın yazgısıdır. Ne kadar belirlersek belirleyelim, belirleyemediğimiz ihtimaller, daima daha fazla olacaktır. Belirsizlik, belirlenemeyecek kadar çok, gittikçe artarak çoğalan, fazla olandır. Bununla birlikte entropinin yarattığı sorunlar, ontolojik açıdan incelenebilir ve çözüm önerileri getirilebilir.Bu yüksek lisans tez çalışmasında; Minimalist sanat, Martin Heidegger'in ''Dasein'' kavramı ile `belirsizlik, varoluş ve zaman` konuları, ontolojik olarak incelenmiştir; Bu bağlamda Heidegger'in geliştirdiği Dasein metodolojisi, Minimalist sanata uygulanmaya çalışılmıştır. Minimalist sanat, Avangard Süprematizmle birlikte başlamış, Abstrakt Ekspresyonizm ile gelişmiştir. Minimalizm, Güncel sanat ve Güncel tasarım içinde kapsamlı bir yere sahiptir. Minimalizm, Soyut sanat kapsamında biçim ve anlam açısından fenomenolojik yöntemle ele alınmıştır. Nasıl ölüme-doğru-varlık olarak Dasein varoluş içinde kendi varlığının farkına varmış ve kendi varlığının doğasını oluşturmuş, tanımlamış ise benzer şekilde, soyutlama hareketleri, sanatta öze ulaşmayı amaçlamıştır. Bu süreç doğrultusunda, ışık ve uzam kavramları Malevich, Color-field ressamları, Dan Flavin ve James Turrell'in yapıtları ile birlikte betimleyici yöntem ve ontolojik olarak incelenmiştir.Anahtar kelimeler: Minimalist Sanat, Dasein, Zaman Ontolojisi, Süprematizm, Dan Flavin. | |
dc.description.abstract | The being was thrown into a deserted desert, remained in uncertainty, lost and unfamiliar with the plane, and was anxiously interested in its environment and felt the need to identify and define it. With the `Big-Bang` theory, which is accepted as the beginning of time, we observe that the universe is expanding rapidly. Accordingly, everything is diversified, moving towards disorder. Uncertainty in these conditions is the fate of being, just like thrownness. No matter how much we determine, the odds we cannot determine will always be greater. Uncertainty is one that is too much to be determined, which is increasing and increasing. However, the problems created by entropy can be examined ontologically and solutions can be proposed.In this master thesis; Minimalist art, Martin Heidegger's concept of `Dasein` and the issues of `uncertainty, existence and time `are examined ontologically; In this context, Dasein methodology developed by Heidegger was tried to be applied to Minimalist art. Minimalist art started with Avant-garde Suprematism and developed with Abstract Expressionism. Minimalism has a comprehensive place in Contemporary art and Contemporary design. Minimalism is handled by phenomenological method in terms of form and meaning within the scope of abstract art. Just as Dasein, as the being-toward- to-death, realized own existence in existence and created and defined the nature of his own existence, similarly, abstraction movements aimed at reaching the essence in art. In line with this process, the concepts of light and space were examined together with the works of Malevich, Color-field painters, Dan Flavin and James Turrell, ontologically and using descriptive method.Keywords: Minimalist Art, Dasein, Ontology of Time, Suprematism, Dan Flavin. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Minimalist sanatta belirsizlik ve zaman ontolojisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-30 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Uncertainty | |
dc.subject.ytm | Ontology | |
dc.subject.ytm | Process ontology | |
dc.subject.ytm | Abstract art | |
dc.subject.ytm | Minimal art | |
dc.identifier.yokid | 10279521 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 573470 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |