Güncel sanatta ve fotoğrafta küratörlük kavramı
dc.contributor.advisor | Özdemir, Ahmet Beyhan | |
dc.contributor.author | Tezcan, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:57:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:57:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573958 | |
dc.description.abstract | Küratörlük kavramın ortaya çıktığı Roma döneminden günümüze kadar geçen süreç içerisinde değişen ve gelişen küratörlük kavramı, özellikle Güncel Sanat'ın etkili bir aktörü konumundadır. Avangard Hareketle birlikte etkinliğini arttıran ve bir sanat formuna dönüşen fotoğrafla birlikte Güncel Sanat içerisinde bir anlatım oluşturan küratörün rolü, tarihsel süreci içerisinde ele alınarak değişimi ve gelişimi önemli küratörler ve sergiler üzerinden anlatılmaktadır. Güncel Sanat ve Fotoğraf olarak iki ana başlıkta ele alınan tez, küratörün koruma, saklama ve sergileme rolünün yanında bir anlatı oluşturma rolünü de irdelemektedir. Bu rolün etkinliğini aktarmak amacıyla fotoğraf tarihinin etkili isimleri, küratörün çıkış rolüne uygun olarak harika kabineleri şeklinde yeniden yorumlanarak günceli yakalamak amacıyla sanatsal bir sergi olarak düzenlenmesi sağlanmıştır. | |
dc.description.abstract | The concept of curatorship; which has been changing and developing during the period since its inception in the Roman times is an effective actor, especially in Contemporary Art. The role of the curator, which increased its effectiveness with the Avant-Garde Movement and established a narrative in Contemporary Art with photography that turned into an art form, is discussed within the context of its historical process and its change and development is told through important curators and exhibitions. The dissertation, which is comprised of the two main parts of Contemporary Art and Photography, not only examines the roles of the curator of preserving and exhibiting but also the role of establishing a narrative. In order to improve the effectiveness of this role, influential names in the history of photography are reinterpreted as Cabinets of Curiosities as suitable for how the role was born and, in order to capture the contemporary cabinets, organized as an artistic exhibition. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güncel sanatta ve fotoğrafta küratörlük kavramı | |
dc.title.alternative | The concept of curatorialship in contemporary art and photography | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-27 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10310203 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603343 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |