Now showing items 381-400 of 967

    • 1960`ların moda devrimi ve batıda takı tasarımına yansımaları 

      Altun, Mesude Serpil (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik alanda pek çok ilkin yaşandığı 1960'lı yıllar, moda giyim tarihi açısından da ayrı bir öneme sahiptir. II. Dünya Savaşı sonrasında batılı toplumlarda yaşanan hızlı ekonomik ...
    • 1980 sonrasında grafik tasarımda enstalasyonun yeri ve önemi 

      Kinam, Bilge (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      1980 sonrasında Grafik tasarımda Enstalasyonun Yeri ve Önemi' adlı bu araştırmada, grafik tasarım ile çağdaş bir anlatım biçimi olan enstalasyon arasındaki bağ incelenmiştir. Sosyo-politik ve kültürel faktörlerin ...
    • Belenbaşı Köyü (Buca-İzmir) düz dokumalarının teknik ve desen özellikleri 

      Koyuncu, Ayşegül (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Belenbaşı Köyü (Buca-İzmir) Düz Dokumalarının Teknik ve Desen Özellikleri? başlıklı sanatta yeterlik tez çalışması yapılan alan araştırması sonucu elde edilen bilgiler doğrultusunda açıklanmıştır. Dokumaların yöresel ...
    • Postmodernizm ve fotoğraf ilişkisi 

      Kinli, Nükhet (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fotoğraf ile postmodernizm arasındaki ilişkinin, fotoğrafik açıdan irdelenmesi gerektiği düşüncesi ile yapılan tezde ortaya çıkarmak istenilen temel konu, postmodernizmin görsel materyallere ve özellikli olarak da fotoğraf ...
    • Fotoğrafik temsil olgusu ve çağdaş fotoğrafta savaşın estetize edilmesi 

      Orhan, Suzan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sanatın temsil edici bir etkinlik olup olmadığı, günümüzde hala devam eden bir tartışmadır. Diğer temsil sistemlerinden farklı olarak, belirli bir geçmiş zamanda, gerçekten varolanı kaydeden fotoğraf ise bu tartışmanın ...
    • Türkiye`de yazma eserlerin korunmasında bölgesel laboratuarların kurulmasının önemi 

      İlden, Serkan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bugün ülkemiz sınırları içerisinde sahip olunan el yazması eserlerin büyük bir çoğunluğu Türklerin Anadolu'ya yerleşmesinden sonraki dönemde oluşturulmuş koleksiyonlardır.Cumhuriyetin ilanından sonra ülke sınırları ...
    • Yünlü giysi tasarımında bölgesel keçeleştirme yöntem ve uygulamaları 

      Acar, Sedef (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Üretim ve kullanım başarımlarıyla tekstil sektörünün ana lif gruplarından yün, özellikle son yarım yüzyıldır hayatımızda olan insan yapımı liflerle rekabet etmektedir.Ayrıca, kışların küresel ısınma sonucu kısalması, yünün ...
    • Kamusal alan heykeli olarak güneş saati uygulaması 

      Yüksel, Hanife (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETBugün geçmişte olduğu gibi kamusal alanlar için üretilen heykeller diğer kamusal alan elemanlarında olduğu gibi basit bir imge olmaktan çok daha fazla işleve hizmet etmektedir. Bu yüzden pek çok açıdan bu mekânları ...
    • Sanatta ruhsal bir bütünlüğün temsilcisi olarak doğa 

      Oto, Arzu (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Güncel anlamda görsel sanatlarda doğa ve ruhsallık kavramlarını ele almak sanat tarihsel bir perspektifi gereksinir. Tarihsel olarak bakıldığında bu kavramlar bizi sembolizm ve onun muştuladığı romantizm akımlarına ulaştırır. ...
    • Seramikte işlevsel simge biçimlerin araştırılması ve plastik biçim olarak çömlekçi çarkında üretilmesi 

      Er, Ahmet Cüneyt (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Simge biçim seramik üretimi, insanın kap-kacak üretmeye ve bu kap-kacağı zenginleştirme ihtiyacından doğmuştur. İşlevsel amaçla üretilmekte olan bu kapların plastik değeri zamanla artmış, günümüz çağdaş seramik sanatına ...
    • Lirik soyut söylem 

      Ersağdiç, Yildiz (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İki büyük dünya savaşını acılarla geride bırakan 20. Yüzyıl insanı için bu çağ, derin bir yabancılaşmayı, duygu yitimlerini, modernizm ve usun insanın doğasıyla ihtilafa düşen egemenliğini temsil ediyordu. Sanata da hiç ...
    • Türk ve İslam Eserleri Müzesi`nde bulunan Anadolu Selçuklu dönemi halılarının tasarım özellikleri ve restitüsyon çalışmaları 

      Öztürk, Bahadir (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Anadolu Selçuklu Dönemi halıları, Türklerin Anadolu'ya gelmesinden sonra ürettikleri halıların en eski örneklerindendir. İlk örnekleri Konya Alâeddin Keykubat ve Beyşehir Eşrefoğlu Camilerinde bulunan bu halılar, ...
    • Sümerbank İzmir Halkapınar Basma Sanayii Müessesesi`ne ait desen albümlerinin incelenmesi, arşivlenmesi ve korunması 

      Er, Fehmiye Dilek (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      1930'lu yılların Türkiye'sinin kalkınma dönemi sırasında kurulan önde gelen kurumlarından biri olarak Sümerbank, yaklaşık yetmiş yıllık bir süreçte Türk ekonomi ve tekstil tarihinin sembol isimlerinden biri ...
    • Wedgwood seramikleri ve üretimi 

      Yüksel, İsmet (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      17.yüzyılda İngiltere'de küçük bir atölye ile üretimine başlayan Wedgwood, seramik dünyasına kattığı eşsiz ürünler ile günümüzde de halen üretimine devam etmektedir. Wedgwood seramiklerinin başarısının kaynağını ...
    • Seramiğin plastik olarak içerdiği kavramların güncel sanat ile ilişkilendirilmesi 

      Aktaş, Behçet (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sanat 18. yy.dan itibaren başlayan süreçte kendini tanımlamaya ve bu yapının bileşenlerini ayrıştırmaya başlamıştır. Sadece kendisine değil hayata dair her şeye ilişkin bir sorgulamanın yaşandığı bir diyalog süreci söz ...
    • Wolfgang Amadeus Mozart`ın piyano konçertolarındaki beste bütünlüğü ve performans uygulamaları 

      Ebesek, Özlem (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      W.A Mozart'ın Piyano Konçertoları'ndaki beste bütünlüğü ve performans uygulamalarının boyutları bestelendiği günden, günümüze kadar tartışılan bir konudur. Konçertoların basımları, otantikliği, kadans ve fermata ...
    • Işık malzeme ilişkisi ve buna bağlı olarak porselenin bir sanat malzemesi olarak kullanımı 

      Aşan, Oya (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Işık-Malzeme İlişkisi ve Buna Bağlı Olarak Porselenin Bir Sanat Malzemesi Olarak Kullanımı? isimli çalışmam dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüme ?Porselen? adı verilmiştir. Bu bölümde porseleninin tanımına tarihçesine, ...
    • Amerikan sinemasına egemen mutlu son ideolojisi 

      Yilmaz, Hilal Süreyya (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03-13)
      ÖZETAmerikan Sineması Hollywood demektir. Hollywood da Amerika. Dünya üzerinde sineması ile bu denli bütünleşen başka hiçbir ülke yoktur. Amerikan zihniyeti ile paralel biçimde sineması da hiçbir olgu ya da yargıyı dışlamaz ...
    • Mekan-müzik ilişkisi açısından Türkiye`de ?taverna? 

      Turan, Deren (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu inceleme, alan çalışmasından toplanan etnografik gerecin teorik irdelemeye tabi tutulduğu bir popüler müzik araştırmasıdır. Dolayısıyla birinci bölüm, metodolojk prensip gereği kuramsal tartışmaya ayrılmıştır. İkinci ...
    • 1950 sonrası flüt müziği ve özel efektler 

      Seçkin, Emine Merve (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      20. yüzyılda flüt müziğindeki değişimi anlatmak için öncelikle 19. yüzyıla bakmak, müziği bu döneme taşıyan bestecilerin yarattıklarını incelemek gerekir. Başlangıçta müzikteki bu gelişmelerde sanat akımlarının büyük rolü ...