Show simple item record

dc.contributor.advisorYazoğlu, Ruhattin
dc.contributor.authorAkgül, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-03T15:35:22Z
dc.date.available2020-12-03T15:35:22Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57349
dc.description.abstractBu çalışmada Fransız metafizikçi Renê Guênon'un din ve sanat anlayışı ele alınmaktadır. Gelenekselci ekolün öncüsü olan Guênon, gelenekselci düşünceyi bütün boyutlarıyla ele alarak düşünceleriyle daha sonraları bu ekolü takip eden Frithjof Schuon, A. K. Coomaraswamy, Titus Burckhart, Martin Lings ve Seyyid Hüseyin Nasr gibi düşünürlere yol göstermiştir. Birçok konuda çeşitli düşünceler öne süren Guênon'un üzerinde önemle durduğu konulardan biri de din ve sanat arasındaki ilişkidir.Guênon, din anlayışını geleneksel çerçevede ortaya koymuştur. Sanatı dinden bağımsız olarak ele almayıp, hakikate erişmede bir vasıta olarak kabul etmiştir. Batıyı ise başta bilim ve sanat olmak üzere pek çok noktada eleştirmiştir. Modern dünyada dinin toplum dışına itilmesi sürecini ve bunun sonuçlarını çarpıcı bir şekilde ele alan yazar, Batı düşüncesindeki kavramları analiz ederek farklı bakış açısı sunmuştur. Guênon, modern anlayışta sanatın sanayileşmedeki bozulmayla da bağlantılı olarak basit düzeye indirgendiği görüşünü savunmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the sense of religion and art by Renê Guênon, a French metaphysician, is reviewed. Guênon, who was the pioneer of traditionalism, discussed traditionalism in utter details, then influenced other representatives of this concept such as Frithjof Schuon, A. K. Coomaraswamy, Titus Burckhart, Martin Lings and Seyyid Hüseyin Nasr. Guênon, who mooted various inspirations, particularly focused on the relationship between religion and art.Guênon discussed religion in traditionalist framework. He did not approach art independently of religion but he accepted it as a means of accessing the truth. He criticised the western world, especially, with their science and art. By conspicuously criticising the exclusion of religion from the society in modern world, he presented a new perspective by analysing the concepts of the Western notions. He also defended the idea that the art in modern sense was oversimplified relatedly to the deterioration in industrialisation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleRené Guénon`un gelenekselci düşüncesinde din ve sanat
dc.title.alternativeReligion and art in René Guénon's traditionalist thought
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-08
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10238251
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626699
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess