Fabl türünde değerler eğitimi
dc.contributor.advisor | Keleş, Reyhan | |
dc.contributor.author | Çomakli, Aslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T15:34:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T15:34:53Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57326 | |
dc.description.abstract | Çocuk edebiyatı, son zamanlarda yapılan çalışmalarla edebiyata farklı bir bakış açısı kazandıran önemli bir alandır. Çocuk edebiyatı içerisinde yer alan fabl türü de öğretici ve yaratıcı özellikleri ile çocuk edebiyatının önemli bir bölümünü oluşturmaktadır.Bu çalışmada Batı edebiyatı ve İslâmî edebiyatlar içerisinde ele alınan fabl türü eserler incelenmiş ve bu eserler içerisinde değerler tespit edilmiştir.Çalışma, iki bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde fabl türünün tanımı ve amacı ele alınarak bu türün Batı edebiyatı ve İslâmî edebiyatlardaki örneklerine yer verilmiştir. İslâmî edebiyat; Arap edebiyatında fabl türü, Fars edebiyatında fabl türü ve Türk edebiyatında fabl türü şeklinde üç dala ayrılarak bu alandaki eserler incelenmiştir. İkinci bölümde ise kavramsal alan başlığı altında değer kavramı ve değerler eğitiminin tarihçesi incelenerek değerler ve değer karşıtı kavramlar alfabetik sıralanıp fabl türündeki eserler içerisinde bu değerlerin ele alınışına yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Çocuk Edebiyatı, Fabl Türü, Değerler, Değer Karşıtı Kavramlar. | |
dc.description.abstract | Children's literature is an important field which has contributed different paints of views to literature by studies done so far. Fable genre which is stated in children's literatüre with its didactic and creativity feature composes a significant role in children's literatüre. In this study, fable type works that are discussed in Western and Islamic literatures were examined and values were determined in these works.The study consists of two parts: In the first chapter, the definition and purpose of the fable genre is discussed and its examples in Western and Islamic literatures are given. Islamic literature; the works in this field have been examined by dividing into three branches: fable genre in Arabic literature, fable type in Persian literature, and fable type in Turkish literature. In the second chapter, the concept of value and the history of values education are examined under the conceptual domain title, and values and anti-value concepts are listed alphabetically and the handling of these values in fable-type work is included.Keywords: Children's Literature, Fable Genre, Values, Consepts Opposite Values. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Fabl türünde değerler eğitimi | |
dc.title.alternative | Values education in fable type | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-19 | |
dc.contributor.department | Türk İslam Sanatları Tarihi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10283851 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 646462 | |
dc.description.pages | 182 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |