Show simple item record

dc.contributor.advisorAkarsu, Oktay
dc.contributor.authorDariyemez, Tevfik
dc.date.accessioned2020-12-03T15:33:12Z
dc.date.available2020-12-03T15:33:12Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/57242
dc.description.abstractBu çalışmada, ters yüz sınıf modeli ile İngilizce konuşma becerilerinin öğretilmesinin, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin öğrenen özerkliği, iletişim kurma istekliliği ve karşı dilde konuşma kaygısı üzerine olan etkileri incelenmiştir. Ayrıca, ileriki çalışmalara yol göstermek amacıyla öğrencilerin ters yüz sınıf modeli aracılığıyla konuşma becerilerinin öğretimine karşı tutumları araştırılmıştır. Bu araştırma, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 55 İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencisinin katılımıyla 2016-2017 akademik yılı bahar döneminde karma yöntem yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirildi. Nicel aşamada, yarı deneysel bir tasarımla, bir kontrol (n=27) ve bir deney grubu (n=28) oluşturuldu. Katılımcılara dönem başında üç ölçekten oluşan bir ön test (öğrenen özerkliği, iletişim kurma istekliliği ve ikinci dilde konuşma kaygısı) uygulandı. Deney grubunda yapılan on haftalık uygulama sonrasında, her iki gruptaki öğrencilere test uygulandı. Nitel aşamada, yapılan uygulamanın sonunda öğrencilerin ters yüz sınıf modeli hakkındaki fikirleri almak için deney grubundaki katılımcılara dört açık uçlu görüşme sorusu soruldu.Araştırmadaki nicel veriler SPSS 21.00 ile analiz edildi. Bağımlı örneklem ve bağımsız örneklem t-testleriyle yapılan öğrenim müdahalenin etkinliği test edildi. . Nitel veriler, tematik analizle incelendi. Çalışma sonuçları, ters yüz sınıf modelinin, İngilizce konuşma derslerinde iyi ve doğru uygulanması durumunda, öğrencilerin öğrenme özerkliği ve iletişim kurma istekliliği seviyelerini önemli ölçüde arttırabileceğini ve konuşma kaygılarını dikkate değer bir şekilde düşürebileceğini göstermiştir. Geleneksel sınıf modeliyle kıyaslandığında, ters yüz edilmiş öğrenme yaklaşımı yabancı dil öğrenen öğrencilere özellikle de konuşma becerisini geliştirmek isteyen öğrencilere birçok avantaj sağlamaktadır. Böylece bu yaklaşım İngilizce konuşma derslerinde öğrencilerin hem sınıf içinde hem de sınıf dışında İngilizceye maruz kalma oranını artırmak için uygulanabilir.
dc.description.abstractThis study aims to examine the effects of teaching speaking skills through Flipped Classroom Model on EFL students' autonomy, willingness to communicate, and anxiety while speaking English. Moreover, the students' perceptions towards the flipped speaking instruction were explored to pave the way for further studies. A mixed-method study was conducted with the participation of 55 EFL students in the spring term of 2016-2017 education year at a public university in Turkey. With a quasi-experimental design, one control (n=27) and one experimental group (n=28) were created for the quantitative phase of the study. The participants were pre-tested at the beginning of the term with three scales (i.e., learner autonomy, willingness to communicate, and L2 speaking anxiety). After ten weeks of treatment in the experimental group, both groups were also post-tested at the end of the term. In the qualitative phase, the students' ideas about their experience in the flipped learning were gathered with four open-ended interview questions at the end of the intervention. Quantitative data were analyzed with SPSS 21.00. Paired sample t-tests and independent sample t-tests were run in order to test the effectiveness of the intervention. Qualitative data were analyzed manually through thematic analysis. The results of this study indicated that, if implemented well in L2 speaking classes, the Flipped Classroom Model could increase students' autonomous learning levels and willingness to communicate levels significantly. Moreover, it could lower students' speaking anxiety considerably. When compared to the traditional classroom model, flipped learning has provided various advantages to language learners, especially those who aim to develop their speaking skills. Therefore, this model could be implemented in EFL speaking classes to increase students' exposure to English both in and out of the classroom.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe effects of teaching speaking skills through flipped classroom on EFL students` autonomy, willingness to communicate and speaking anxiety
dc.title.alternativeKonuşma becerilerinin ters yüz sınıf modeliyle öğretilmesinin yabancı dil olarak ingilizce öğrenen öğrencilerin özerklik, iletişim kurma istekliliği ve konuşma kaygısı üzerine etkileri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-10
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10331558
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineİngiliz Dilbilimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess