Kontrol edilebilen değişken piçli pervane kullanarak, birgeminin sevk ve makine karateristiklerinin çeşitli yöntemlerle tayini
dc.contributor.advisor | Taşpınar, Nihat | |
dc.contributor.author | Akkaya, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-04T12:09:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-04T12:09:56Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2021-04-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564757 | |
dc.description.abstract | II- ÖZET Bu tez çalışmasında 2. Dünya Savaşından sonra gemi lerde kullanılmaya başlanan piçi kontrol edilebilir pervane lerin gemi şevkine olan tesirleri incelenerek, bugün birçok gemi tiplerinde yaygın olarak kullanılan bu pervanelerin, sa bit güçlü pervanelere göre farklılıkları araştırılmıştır. Birinci bölümde CP- Pervanelerin teknik özellikleri ile pervane imalatında kullanılan pervane malzemelerinin ala şımları hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde sevk vasıtası olarak,' GP- Pervane uy gulanmış, yüksek süratli, üç pervaneli bir teknede deniz tec rübelerinden elde edilen neticelerle sevk sistemleri, manevra ve gemi pervane ilişkileri incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde edinilen tecrübeler ışığında CP-Per- vanelerin hidrodinamik özelliklerinin, çeşitli manevralara o- lan tesirleri araştırılmıştır. Ayrıca bu tip pervanelerin üs tün veya zayıf olan yönleri tesbit edilmeye çalışılmıştır. Makina-pervane ilişkileri incelenerek, uygulanan kumanda kontrol sistemini kullanarak yapılan tecrübe değerleri çıka rılmıştır. | |
dc.description.abstract | ÎV- SUMMARY: Differences were investigated `between non-variable power propellers and the pitch controlled propellers, started to be used after second world war, which have become very com mon in the present day ship types, by studying their effects to the ship propulsion. Technical properties of CP-propellers and the const ruction material alloys of the propellers were discussed in the first section. Propulsion systems, manoeuvres and ship-propeller interactions were invastigated and evaluated from the seagaing properties of about fitted with three CP-propellers and had a high speed, as a propeller system in the second section. fiydrodynamiQ properties and `their -various effects on the manoeuvres of the CP-propellers were:' invastigated under the light of these experiences, in the third section. Also, weak and strong paints of these types of propellers were tried to be determined. The engine-propeller relationships were ob tained from the experimental results derived from the remote control system usage experiences. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gemi Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Marine Engineering | en_US |
dc.title | Kontrol edilebilen değişken piçli pervane kullanarak, birgeminin sevk ve makine karateristiklerinin çeşitli yöntemlerle tayini | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-06 | |
dc.contributor.department | Deniz Teknolojisi Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fans | |
dc.subject.ytm | Ships | |
dc.identifier.yokid | 6159 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 6159 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |