Show simple item record

dc.contributor.advisorGülgeze, K. Ertan
dc.contributor.authorNeş'Er, Gözdeniz
dc.date.accessioned2021-05-04T12:09:50Z
dc.date.available2021-05-04T12:09:50Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2021-05-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564733
dc.description.abstractÖZET Bilindiği gibi, gemi inşaatının uluslararası kural ve sözleşmelere uygunluğu geminin bağlı bulunduğu klas kuruluslarıtaraf ından denetlenir. Dızayner projenin veya dizaynın her adımında bu kuralları kullanabilir. Bununla birlikte, nümerik yaklaşımlar, bu kuruluşların kabul ettiği değerler arasında çözümler vererek dizaynere yardımcı olabilir. Bazı yapılar, genellikle aralarında 90°'lik açıyla farklı iki doğrultuda uzanan stifner ağlarından oluşur ki bunlara `ızgara sistemler` veya yalnızca `ızgaralar` denir. Elemanter yöntemler bu sistemlerin lokal çözümleri için yeterli olsalar da, adaptasyonu kolay sayısal yöntemler sistemi global olarak anlatan sonuçlar verir. 8u çalışmada öncelikle konuya elemanter yaklaşımlar özetlenmiş, ardından farklı sayısal yöntemler ler 1 e (Sonlu Elemanlar Yöntemi ve Det Norske Veritas yayınlarında geçen bir yöntem) sistemi çözmek ve bu yolla konstrüksiyon açısından dizaynere yardımcı olmak amaçlanmıştır. Ayrıca, genel çözümlerin çalışmanın yönlenmesi gereği ` General Cargo ` tipi gemilere özelleştirilmesi yapılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY As known, Lloyds are the institutions controlling ship constructions wordlwide in terms of international conventions. Designer can use Lloyd's rules in all steps of the design or project. Howewer; numeric approximations to design problems can be utilized as long as they result in to values accepted by these institutions, designer can use them also. Many structures consist of a network of stiffeners extending in two different directions, usually at right angels whicn is called generally `grillages systems` or only `grillages`. Although eiemantary approximations can be pronounced sufficient for this type of systems when local solution are desired, numeric methods giving out global solutions are easily available and applicable. Giving brief explanations of eiemantary methods, it's the intent of this study to solue grillages systems with different numeric methods ( FEM and a numeric method from Veritas ) and to establish a helpful tool for designers by doing so. And the methods are applied to a `Seneral Cargo` ship as an example calculation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGemi Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.titleÇok amaçlı yük gemilerinin (general cargo) taşıyıcı yüzeylerinde, ızgara sistem mukavemetinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-02
dc.contributor.departmentDeniz Teknolojisi Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid8460
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8460
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess