Çok amaçlı yük gemilerinin (general cargo) taşıyıcı yüzeylerinde, ızgara sistem mukavemetinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gülgeze, K. Ertan | |
dc.contributor.author | Neş'Er, Gözdeniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-04T12:09:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-04T12:09:50Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2021-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564733 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bilindiği gibi, gemi inşaatının uluslararası kural ve sözleşmelere uygunluğu geminin bağlı bulunduğu klas kuruluslarıtaraf ından denetlenir. Dızayner projenin veya dizaynın her adımında bu kuralları kullanabilir. Bununla birlikte, nümerik yaklaşımlar, bu kuruluşların kabul ettiği değerler arasında çözümler vererek dizaynere yardımcı olabilir. Bazı yapılar, genellikle aralarında 90°'lik açıyla farklı iki doğrultuda uzanan stifner ağlarından oluşur ki bunlara `ızgara sistemler` veya yalnızca `ızgaralar` denir. Elemanter yöntemler bu sistemlerin lokal çözümleri için yeterli olsalar da, adaptasyonu kolay sayısal yöntemler sistemi global olarak anlatan sonuçlar verir. 8u çalışmada öncelikle konuya elemanter yaklaşımlar özetlenmiş, ardından farklı sayısal yöntemler ler 1 e (Sonlu Elemanlar Yöntemi ve Det Norske Veritas yayınlarında geçen bir yöntem) sistemi çözmek ve bu yolla konstrüksiyon açısından dizaynere yardımcı olmak amaçlanmıştır. Ayrıca, genel çözümlerin çalışmanın yönlenmesi gereği ` General Cargo ` tipi gemilere özelleştirilmesi yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY As known, Lloyds are the institutions controlling ship constructions wordlwide in terms of international conventions. Designer can use Lloyd's rules in all steps of the design or project. Howewer; numeric approximations to design problems can be utilized as long as they result in to values accepted by these institutions, designer can use them also. Many structures consist of a network of stiffeners extending in two different directions, usually at right angels whicn is called generally `grillages systems` or only `grillages`. Although eiemantary approximations can be pronounced sufficient for this type of systems when local solution are desired, numeric methods giving out global solutions are easily available and applicable. Giving brief explanations of eiemantary methods, it's the intent of this study to solue grillages systems with different numeric methods ( FEM and a numeric method from Veritas ) and to establish a helpful tool for designers by doing so. And the methods are applied to a `Seneral Cargo` ship as an example calculation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gemi Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Marine Engineering | en_US |
dc.title | Çok amaçlı yük gemilerinin (general cargo) taşıyıcı yüzeylerinde, ızgara sistem mukavemetinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-05-02 | |
dc.contributor.department | Deniz Teknolojisi Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 8460 | |
dc.publisher.institute | Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 8460 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |